Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 299 ggr
Silverfarans
0

Guuud va fastingar ........

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

STACKARS!!! Mina hundar jag hittade en hel klump c:a 5st på samma ställe med fästingar på min Schapendoes stora som blåbär!! Åh min Jack Russel hade flera nästan inne i örat guuuud va det kryllar av dem!!!Skrikandes

Ja jag får nog investera på fästinghalsband nu när jag får pengar?? Vilket ska man köpa????

Eller har NI något annat knep???

Margona
0

Jag använder Frontline på mina katter och de får sällan några fästingar på sig.

Silverfarans
0

Ok är det kanske mkt billigare??? Känner mig snål just nu!Fundersam

Margona
0

Jag kan inte komma ihåg vad det kostar. Det finns på Apoteket. Vänta så ska jag kolla vad det kostar. Är det till hund du ska ha det?

Silverfarans
0

Yes!!

Margona
0

Kollar nu på Apotekets hemsida men det verkar variera då det finns olika beroende på storlek. Hur mycket väger dina hundar?

Silverfarans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja du jag kollar under vet fass. Scalibor halsband kostar för liten till mellanstorhund 156kr o storhund 163kr. Åh halsbanden håller upp till 6 månader.

TYVÄRR! Så håller Frontlinen "bara" 3-5 veckor.Gråter Åh kostar mkt mera!Ledsen

Jo jag har ju en Jack Russel Terrier på c:a 13-15kg Schapendoes på c:a 17kg o AM Staff c:a 26kg.

Margona
0

Då tror jag nog halsbandet är billigare då droppar för 3 månader för en hund på 10 kg eller mindre kostar 237 kr. Vilken fin hund du har. Det är så trist att det är så dyrt med medel mot fästingar. När det gäller katter är det ju inte så farligt men hundar som väger mycket ja då blir det mycket pengar.Ledsen

Eva´s
0

Hej.

Då jag ogillar att använda så pass giftiga preparat pga stor risk för allergi… så har jag testat ett superbra preparat. VÄL VÄRT att testa… jag har använt det i två år nu och jag är supernöjd!

Här kommer en länk som jag "tvärhittade nu" med beskrivning…

http://www.gnetagalten.se/sk%C3%A5ne-trelleborg/hobby-_-fritid-husdjur/prob-deo-f%C3%B6r-hund-och-katt-h%C3%A5ller-f%C3%A4stingar-borta.html

Mvh//Eva

Silverfarans
0

#8 Där var det tomt??

Eva´s
0

Hej IGEN….

Givetvis blev det nå galet med min länk!!!

Testar IGEN…

http://www.tahorseware.se/

Margona
0

#8 Jag kollade på sidan men den går inte att få fram, får kolla senare. Det låter intressant men fungerar det så de knappt får några fästingar på sig? Jag gillar egentligen inte heller att droppa gift på katterna men de har inte fått några besvär av det. Men tack för informationen.

Mvh Margona

Sissi
0

Jag har för första gången provat Frontline, som jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Endast en enda fästing på 2 veckor.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Eva´s
0

*11    Kolla länken jag skrev nedanför mitt tidigare inlägg… den funkar.

Jag har testat proboljan (prob-deon är ny produkt nämligen) på mina hundar, (OCH mina utekatter) med jättebra resultat, nu har vi iof inte såååååååå fruktansvärt mkt fästingar som söderut, men i fjol märktes redan stor skillnad på antalet otyg… och jag plockade endast EN enda fästing på en av mina hundar, (tilläggas bör då att hon nyligen tagit sej ett dopp i vattnet) katterna har INTE haft en enda fästing sedan jag började använda oljan, ja tar bara lite olja i händerna å stryker över pälsen å magen, visst… dom tycker väl inte om doften nämnvärt, men dom "gillar läget" Skrattande 

Mina grannar däremot hade inte något skydd i fjol, och hon höll på å bli galen på plockande av fästingar på sina utekatter….

Som sagt, kan vara värt att testa, haha ja låter som värsta försäljaren nu men som sagt, jag rekomenderar det varmt…

Juliette-
0

Tänk på att halsbanden är farliga för katter

Labolina_73
0

ingen aning om vad det heter , men min syster köper ett vitt i plast/gummi från apoteket.. funkar super tydligen. :-)

Juliette-
0

#15 de är halsbandet och de är inge bra om man har katt om de umgås nära..

Eydimork
0

Jag använder Scalibur, bra och billigast i längden. Speciellt om hundarna gillar att bada.

Silverfarans
0

Nu har Jack fått ett Scaliburhalsband!! Nu får vi se om han får mindre fästingar!?

SChamuels
0

Det senaste jag hörde var att Scalibor inte är receptbelagd längre.vet dock inte om det stämmer.

Långt ifrån alla hundar tål scalibor.

Vill också poängtera att då de badar i havet ska det halsbandet tas av,så pass giftigt är det.

Silverfarans
0

Jo då det stämmer att det är receptfritt. Mina hundar har inte haft något halsband eller spott on på "många" år MEN nu är fästingarna äckliga Jack har stora äckliga sår i huvudet o på kroppen så det var därför jag gav honom ett halsband!!!!!

Jo jag vet att det är giftigt! Men jag är inte den enda som använder det!??