Svar på mail
För de som vet vad jag pratar om kan jag meddela att jag fått svar på mitt mail. Följande skrev jag:
Hej!
Jag såg din annons på blocket. Jag har en helt
underbart kattjej här hemma på 1 år som jag gärna
vill para med en norsk skogkatthane. Min hona är
svart sköldpadda. Jag undrar om det ingår
omparning i priset, ifall det inte tar första
gången?
Svaret blev:
Hej ja omparning ingår och så får man se om dom kommer överens.. Han ska ev para nu i helgen om allt går enligt planerna….mvh (piiiiiiiip-censur)
För er som inte hänger med kolla inlägget "vill ha blandras kattungar" Obs länken är borttagen. Konstigt att länkar till blocket får läggas ut på andra ifokus-sidor, men inte här. Men där ser man vad som VERKLIGEN gäller. För inte är det sverak-reglerna i alla fall.
Hej
Jag hänger med 
Men fy vad oseriös man kan vara då.
Annonsen har blivit borttagen. Någon här inne har alltså varnat henne. Bra då vet jag och alla andra vilka takter som gäller.

hon har ju en länk hit också bland hennes länkar så hon kanske är här själv också..
"0
Nå har vi bare dine ord på at hun svarte slik til deg. Og vi aner ikke hvem du er eller hvorfor du legger ut slikt her. For alt jeg vet kan du være denne damens største fiende, og lagt ut adresset på Blocket for senere å legge innlegg her på forumet ….for å sette henne i et dårlig lys
Jeg sier ikke at det er så…men at det kan være så. Din profil her er ny og ditt første innlegg her, var dette om din blandras katt.
Ville du virkerlig parre en blandras katt eller er alt dette bare oppspinn?
/Mvh Ellen som er mot all avel på blandaser…og veldig skeptisk tilø de jeg ikke vet hvem er eller hvilket motiv de har
#5 Jag har inte tänkt para fram blandraser. Det är just sådant jag är emot. Dessutom känner jag inte människan som annonserat så jag kan varken vara fiende eller vän med henne. Vem mer här har mailat henne då?
#4 Ja, antagligen är hon här själv och alla hennes kompisar som också är lika "seriösa".
Vart vill man komma med detta inlägg?
Låter mer som en privat intrig.Jag kan naturligtvis ha fel men det är så jag uppfattar det.
#8 Var och en får ju uppfatta saker hur de vill. I bland blir det rätt uppfattning i andra fall blir det fasligt fel. Var i ligger den privata intrigen? Jag känner inte människan men är emot att man skapar fler huskatter när man vet hur många hemlösa katter det finns. Men du tycker det är helt okej, trots att det dessutom strider mot reglerna i sverak. Men du brukar kanske göra likadant själv?
Denne tråden blir nok…HELDIGVIS….snart stoppet
Jag är stor motståndare till blandrasavel ska du veta.
Men jag tar inte detta inlägg på allvar då det inte ens står någon info om dig.
Skulle det trots allt vara så som du säger då tycker jag du ska anmäla i så fall.
#11 Hur ska jag kunna anmäla nu när annonsen är borttagen? Det finns de som var här inne och såg länken att den var äkta. För övrigt kvittar det vad du TROR. Som man brukar säga: "Tro kan du göra i kyrkan." Fakta vad är det? Men alla ser genom fingrarna på detta, vilket gör att fler huskatter kommer bli hemlösa. Synd för katterna tycker jag. Men alla månar ju inte om katterna utan vill uppenbarligen bara tjäna pengar. Nog sagt från mig om saken. Var och en får göra sin egen bedömning.

Jisses…är det nu dax igen? Suck
Varför så aggresiv?

#13 ja å inte är man förvånad heller 

Ojoj..
Nu är det så här, att även om nån gör fel & inte håller sig till ex Sveraks regler så är det inte vår sak att bedriva häxjakt. Anmäl saken till rätt instans istället.
Såna här diskusitioner SKALL TAS PRIVAT!!
Nu låser jag tråden & ber er hålla er till skrivreglerna!
/Mia, medarbetare