hur tar katter flytt?
hejsvejs!!
underbart väder, hoppas alla njuter riktigt ordentligt av det!!
jag och min sambo har lite planer på att flytta så småningom, vi bor nu i en liten tvåa på 57m2 utan balkong och vill självklart ha större både för oss och katterna! 
men vad är era erfarenheter, hur tar katterna flytt??
hälsn/ida

Inga problem där matte och deras saker är så trivs de ska du se.. mina har jag inte märkt nått på att vi flyttat

Flytt var bland det roligaste som fanns. Massor med roliga kartonger att leka med. ;)
Och sen när man väl har kommit fram, dels så har man fortfarande kvar dom där roliga kartongerna och dels så är det en massa nya spännande saker samtidigt som den gamla lukten finns kvar i möblerna. Så jag tror det kommer att gå bra.

ååh, så skönt att höra!!
ja, kartonger är ju en riktig hit här hemma oxå!! hihi

Jag har flyttat två gånger med min hane och en gång med min hona och det har gått jätte bra alla gånger… Lycka till med ditt framtida hem =)

tack för lyckoönskningarna!

Vi har oxå flyttat med katter och dem har bara tyckt det varit spännande med ny miljö. Vi åker ofta upp till Jämtland och är där ngn vecka åt gången, katterna känner igen sig på en gång och kollar att allt är ok så fort vi kommer fram. Nu är ju det iof inte ngn flytt, men miljöombyte är något mina katter uppskattar.
Jag flyttade till en större lägenhet för knappt tre veckor sedan och allt har gått utmärkt. Mest orolig var jag för hur min 11-åriga kastrathona skulle klara flytten, men även hon har anpassat sig bra. Katterna fick flytta in i lägenheten en dag tidigare och nosa runt och göra sig hemmastadda, innan flyttlasset kom. Det tog bara några minuter så satte de tre yngre katterna igång att busa runt på de öppna ytorna och i dag stormtrivs alla fyra. Inte så konstigt för de har ju både fått större lägenhet och större balkong.

är helt på din linje,,
det enda jag märkte var när vi var tvunga att st'nga in dom i ett rum eftersom man sprang fram och tillbaks genom dörren så dom inte skulle smita och eller skada sej. Det var inget vidare…
men annars e jag helt på samma som #2
Så lycka till..
Kram Linda

#2 Jag kan bara hålla med. Jag flyttade med mina 8 katter för 2månader sen. Det enda som var jobbigt var att få med sig alla på en gång:)) Katter älskar ju när det händer saker så det gär säkert super! /Sylvia

Min savannah får åka med mig fram å tillbaka då jag pluggar i västerås och har ett boende där och min sambo bor i sthlm och vi har ett boende där, men det går alldeles utmärkt, för hon gillar att åka tåg, som tur är *ler*. I sommar ska vi bara bo i Sthlm med både henne å vår nya familjemed Tutankhamun.
*Lycka till* Eva-Helen

#11 haha, ja, det syns att han har hjälpt till med flytten!
#12 Jo då, nog hjälpte han till alltid. Jag vet inte hur många gånger jag fick lyfta upp honom ur flyttkartongerna. 

Vi flyttade från landet in till sta´n innan jul och det gick över förväntan. Gammelkissen som i hela sitt liv fått varit ute så mycket hon behagat och fångat sorkar stora som "hus" fann sig tillrätta i den nya större lägenheten lätt som en plätt. Matte är förundrad!!!
Och katterna, både stora och små fick vara hos min mamma över själva flyttdagen. Det enda lilla problemet sedan var att försöka hålla ordning på kissebarnen i detta kaos av låder och bråte!!!!