Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 401 ggr
knoxville_katter
0

Obehaglig känsla

Jag vet inte hur jag ska formentera mej ang detta men

jag känner  lite obehag av att det dyker upp nya medlemar här i fokus med underliga namn ..

som inte skriver nåt alls om sig själv. Jag vet det är ju inget som säger att man måste skriva ner hela sitt liv. Men nåt i alla fall

jag kanske är ensam om att känna så .. Men men det gör jag i alla fall på min sida här står det ju vad jag heter & sen finns min länk till hemsidan ./Hoppas jag inte skrev nåt galet nu ..

Malin1
0

förstår hur du menar,

det finns en hel del "troll" här.. :S

knoxville_katter
0

Ja troll finns det väl över allt Men som Text så var det en som frågade om mina killar var till salu! Jag svara ju att det var dom . sen jag jick ut på denna personen sida . Så var det bara ett användar namn ..

det står inte mycket om mej här men det finns ju lite att läsa på min hemsida ..

Misskatta
0

Jag håller fullständigt me… Känns juh inte sååå kul att vissa inte vågar stå för det som skriver…

knoxville_katter
0

#1 & # 3 Va skönt att veta att jag inte är ensam om att känna detta . Jag fick en lite konstig mag känsla . Jag menar det kan väl inte vara så svårt att tala om vem man är ..

Misskatta
0

Jag tycker om man skriver på ett forum såå ska man vara öppen och rak med vem man är… För man vill ju nå ut med sin åsikter, och om man är anonym , så tycker jag att man inte står för sina åsikter. Det är bara vad jag tycker…

knoxville_katter
0

#5 Så tycker jag okså .Mvh Eva

Labolina_73
0

Hej.

Jag håller med,, men jag vet att denna fråga varit uppe tidigare, och alla tycker inte som vi. Många tycker att man har rätt att vara anonym,, ja självklart har men det..på forumets frågespalter kanske om man nu måste,, Men jag tycker att om man skriver till någon eller i nåns gb så skriver man väl iaf under?? eller? oas man vill vara anonym eller inte.. då behöver man ju isåfall inte skriva privat till någon anser jag för att sedan säga.,, men jag vill vara anonym… emmn jag förstår inte vitsen,, vad vill man dölja då?

//Linda

Silverfarans
0

Ja jag håller med Er oxå!! Jag tror det är många "spioner" oxå som är med o läser o lägger lite "konstiga" frågor mm som ibland känns mkt "underliga".

"Spioner" menar jag med att de inte vill säga sina namn o att de är nyfikna mm ja ibland känns det som att vissa har en "hämd" för någon eller något eller har jag fel???

Bengan.
0

Inte mycket att oroa sig över.

Mvh Bengan

rosamilton
0

Jag har visserligen fyllt i lite information på min sida men vill ändå vara anonym. Jag ser inget konstigt i det, det handlar mest om att jag inte vill att bekanta, typ kollegor eller andra som jag kommer i kontakt med via mitt yrke ska veta allt för mycket om mitt privatliv. Men så har jag alltid resonerat när det gäller internet. Det är väl bra att man kan välja?

WesthKiowas
0

Tycker absolut att det upp till var och en om de vill vara anonyma eller inte. Det vanliga på forum är ju faktiskt att man är anonym. Men här har det ju blivit lite speciellt eftersom många använder sig av sina uppfödarnamn och kanske även känner varandra sedan tidigare.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Labolina_73
0

Ja men det jag menar i mitt inöägg är ju mest då man får en fråga direkt till inboxen,, då tycker jag att man faktiskt kan skriva under..

men det är vad jag tycker..

knoxville_katter
0

Det jag menar är ju man måste Inte skriva hela sitt liv . Men gärna nåt mer än bara användarna namnet..Folk får gärna vara Anonyma

Men om någon svara på mina kattungar så vill jag gärna vet vem det är ..Och eftersom man blir nyfiken på vem det är så undrar så går man ju till den sidan ..Blankt ??? det är detta jag menar att varför vara så anonym …inget illa menat men jag tycker inte om det …

SChamuels
0

Håller med dig Eva.Inte obehagligt kanske men rätt onödigt.

Ingen har sagt att man behöver gå ut med *Här är mitt liv*men varför törs man inte skriva sitt namn.

Jag har åtminstone min åsikt klar om varför.

rosamilton
0

Läste kanske inte tillräckligt noga… då förstår jag hur du menar…

Och ja, om jag hade meddelande i inkorgen då skulle jag skriva ut mitt namn i svaret… Glad

knoxville_katter
0

#14 & #15 ja kanske skrev lite galet i tråden .. Men det käns ändå skönt att det finns fler som förstår ./Eva

LittleL
0

# 16 Jag förstår definitivt vad du menar. Speciellt då jag VET att det finns folk som inte vågar röja sin identitet men ändå vill vara här inne på forumet och tycka saker. Så dom använder helt enkelt ett nytt namn. Finns folk som borde inse att dom ska lämna denna kattvärld istället för att gömma sig bakom falska namn.

I vanliga fall på olika forum så är man anonym, men här är ju större delen öppna med vem dom är. Jag menar inte heller att man ska skriva hela sin livshistoria, utan bara kort vem man är. Ny användare utan info=misstänksamhet. Men som sagt, det är ju upp till var och en. /Sylvia

knoxville_katter
0

#17 jag jick å titta på den sidan i går då fans den personen inte kvar här som medlem ..hmm då funderar man ännu mer ..jag tycker man ska kuna vara så pass ärlig att man kan säga sitt namn i alla fall…Eva

Silverfarans
0

#18 Ja i alla fall om man är spekulant på din kattunge!!!!!

knoxville_katter
0

#18 Det är ju inte bara jag som har kattungar till salu! Det finns flera som har ..Det våre synd tycker jag om man råkar ut för någon som inte är seriös ..det finns ju folk som köper & sen säljer vidare då har man ju ingen aning om vart kissen tar vägen..Tex förra året hade jag en Kvinna som ringde flera gånger på mina kattungar som ville köpa ..Jag hörde med en gång att det stämde inte att något var fel..Nål väl en kväll blev min dotter sjuk så jag fick åka till sjukhuset med henne & hemma var min 15 åriga dotter..När jag kommer hem så sa dottern att det hade kommit två kvinnor hem  för att titta på kattungarna ..Dotterna sa  som det var mamma är inte hemma & ni får komma en annan dag! Nu var det inte ens bestämt att dom skulle komma utan tog sig friheten och besöka mej . Det som hände var att dom tjata så för komma in & min dotter gav sig och släppte in dessa två.. som sen fota alla mina katter …/Jag har inte hört ett ljud i från dessa kvinnor ..Det finns många konstiga folk …

Ninnis
0

Vilken obehaglig upplevelse! tur att det inte hände något!

Mulan
0

Hej!

Jag vill inte "sticka ut hakan" på något vis, men faktum är att jag inte ser några som helst problem med anonyma användare.. Ett forum är väl till för att man ska diskutera olika saker och jag kan faktiskt ha full förståelse för att en del vill vara anonyma och jag tycker faktiskt att man ska ha rätt att vara anonym om man vill. Vill man gå ut med vem man är så får man självklart göra det, men det är absolut inget som jag anser vara obligatoriskt på ett diskussionsforum..

mvh Malin

Zolas
0

Nej, #22.  Jag fattar inte heller, varför göra så stor affär av detta?!  Vi "pratar" ju bara med varandra, om gemensamma intressen, det är ju inte fråga om att sälja kattungar, som någon har jämfört med. Det är väl en himmelsvid skillnad.  Prata på ett forum kan man väl göra utan några som helst krav på att behöva uppge sin identitet. Cool

Eydimork
0

Jag tycker man har all rätt i världen att vara anonym på nätet, något som faktiskt ofta rekomenderas.

Ett namn säger ingenting så spela rockenroll!

knoxville_katter
0

#22 jag gör ingen stor Affär av detta .. Men jag tycker om man är intresserad av någons kattungar ska man väl ändå kuna säga vem man är ..Jag fel formentera mig när skrev tråden …/Eva

Zolas
0

#25. När man är intresserad av någons kattungar!  Här, säljer vi väl inga kattungar?  Men en "första kontakt" här inne är väl inte fel? När man väl är mer allvarligt intresserad, DÅ talar man ju om! Annars så får man ju inte köpa heller, så det ger sig väl självt.

knoxville_katter
0

#26  jag säljer ingen kattunge utan personlig kontakt..