Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 268 ggr
mina
0

Väger?

Vad ska en hane på 6månader och en vecka väga? Min väger 4,2 kg

vad väger era hanar?

Frostvikarna
0

Vår lilla S*Frostvikens Bernard 17 veckor väger 3 kg. S*Silverfårans Bombadil väger 3,7 och är 10 månader så han behöver både äta mer och växa på sig mer.

Vettarna
0

S*Sannafjället´s Knockout vägde 4,7 kg vid 6 månaders ålder.

Silverfarans
0

JA min lilla S*Benedicat Gustav 9 månader väger 3,5kg men han behöver bara växa en del!! För tjock är han.

Jag tror broderna till Bombadil 10 månader S*Silverfåran´s Brandybuck väger runt 4,5kg.

Så här ser man att alla kan väga olika!!!

Frostvikarna
0

#3, Jag tror det kan ha med könsdriften att göra oxå, sedan Totte blev könsmogen har han helt enkelt inte tid att äta. Man får servera honom gobitar och locka honom till att äta..

Silverfarans
0

#4 Jo precis!!!

Margona
0

Min S*Frostvikens Amadeus vägde 6,6 kg för någon vecka sedan han är snart 14 månader.

Margona
0
Malin1
0

Min Mezzo väger över 4,6kg nu och han e 8mån…

hade en hane förrut som vägde 6kg vid 9mån!!
Och 7,3kg vid 14mån :)

Så det där kan vara jätteolika, om de har sena linjer osv osv :)

LittleL
0

Min hane är 8 månader och väger drygt 4kg. Det som jag tycker är konstigt är att varje domare som tittat på honom säger att han är stor för sin ålder, och TUNG. Men när jag läser här så är han ju snarare liten??? Stämmer inte tycker jag.

Detta med vikten kan vara väldigt missvisande. Jag har två honor som också väger 4kg men Nitte känns ändå mycket tyngre. Beror nog mycket på hur massiva dom känns när man tar i dom. Tror inte heller att man ska hänga upp sig så mycket på vikten vid ung ålder, trots allt är det ju en långsamt växande ras. /Sylvia