Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 1085 ggr
ThereseEriksson
0

Två honor ska träffas!

Jag har en honkatt på ca 17 veckor, som ska få sig en kompis som oxå är en hona. Den kattungen är 14 veckor. Hur ska jag låta de träffa varandra? Jag vill att den nya katten ska ty sig till oss. Ska min mamma passa min nuvrande nån dag för att den nya ska lära känna oss, eller ska min katt vara hemma när de träffas för första gången? Jag är rädd att den nya katten inte kommer vara med oss… Behöver jag oroa mig för det och vad är era råd när jag ska sätta ihop katterna??

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De är kattungar båda två så jag skulle bara släppa ut den nya lilla. =) Visst det kan bli en del fräs med om ett par dagar eller mindre så kommer de att busa med varandra =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

ThereseEriksson
0

Vi satte ihop katterna igår kväll. De reste ragg och fräste. Den nya mindre katten har slutat med det. Det är min katt sen innan som fortsätter. Hon verkar inte tycka om de nya sällskapet. Vad ska jag göra? Tror inte den nya katten varit på toa än? Och min katt har inte kunnat slappna av och äta? Hur länge ska jag behöva vänta?

MikaelaPetersson
0

Du får ha liten tålamod, det går över med tiden.

Kronängens
0

Det kommer att lösa sig på ett par dagar. Du kan t.ex. ge dem god mat på var sin tallrik som du flyttar närmare varandra för var dag, eller leka med dem så att de glömmer av att fräsa på varandra.

Lycka till!

blondifire
0

alltså, jag är bortskämd har jag ju förstått för när jag släpper ny katt in i flocken tar det nån dag upp till en vecka innan det lagt sig MEN det kan ta längre tid. revir måste göra upp s.a.s så ha lite tålamod.

S*Winsnes Wilda

ThereseEriksson
0

De är vänner nu, busar och sover med varandra:D