Avelshane?
Min vän söker en hane till sin hona som ska paras för första gången nu till sommaren, hon är 1½ år och blåpaddda.
Hennes svaghet tror jag är öronen, fin form och så men troligtvis en aningens små. Så därför bör det bara en hane med mycket bra öron. ( jag tycker hennes öron e bra men jag tror att en domare skulle säga att dom gärna får vara större)
En mycket fin och pratglad tjej. Hon kommer ifrån Glada Svansens katteri.
/Linda

vem är honan? bild?

honan heter glada svansens lime. jag har ingen bild ännu tyvärr,, jag ska fixa det.. ;)
lägger in det jag får fram på pawpeds.
kopiera och klistra in i nytt fönster,, sedan är det bara att kolla med en hane.
/Linda

Aha jag hitta lite bilder med när hon var liten.. jätte söt hona och hon har väl inte dåliga öron?
Min Pommac finns till utlåning, han kanske inte har de häftigaste öronen de är lite runda men han är jätte fin kille tycker jag..
IC S*Grianan's Delling NFO e (mer info om honom finns på hemsidan han finns även på pawpeds)
Han är HCM testad Normal.

Njäe hon har bra öron tycker jga oxå.. men när jag såg henne i verkligheten så tycker jga att dom var inte små men jag tror att en domare skulle säga att dom gärna får vara större.. men jag tycker å andra sidan att vissa ser hysteriskt på öronen men.. :-)
Hehe men Emelie.. Pommac e juvlig,, det vet du att jag tycker.. ;-)
kollade du och jämföde deras stam,, hm så gått det gick iaf.. ? jag gjorde det redan innan jag ka ut denna tråd.. *fniss* och det ser ju bra ut,, tycker iaf jag..

Jag slängde bara ett öga. Hinner inte riktigt studera nu skall göra de lite senare men jag tyckte de såg ok ut och jag antar hon kanske bor i STHLM? Då är de inte så långt till Pommac heller :)

hehe näe precis.. vi bor iprincip grannar hon och jag.. :-)
Stockholm / salem. så det är överkomligt tycker jga.. :-D

Hej!
Limes pappa har ngt små öron, dock välformade och välplacerade.. så man ska nog ta en hane med bra stl på öronen.. ;o) Om man vill se bakåt i stamtavlan så väljer man nog dessutom en hane med finfina sidolinjer, för på pappa katts sida finns en tendens till markerad ögonbåge.. Och han är heller inte världslång i huvudet eller ö h t, vilket också ligger i hans linjer.. så längder borde vara önskvärt om man ser till det som ligger bakom honom… 
mvh Malin

Hejsan
Har finns en kille vid namn S*Pulcherima´s GyllenAlv NFO d 09 22. Sålde honom som kattunge till vad jag trodde var en seriös köpare, men det har nu visat sig att hon "tröttnat" på att ha katt!!! Bor just nu här hos mig och kommer att ägas av mig och Anette Lennartsson (S*Djupbäcken´s), men vi hoppas finna ett seriöst foderhem åt honom. Han kan inte para förrän tidigast i juli/augusti, men här finns det både längder och öron! Har bl.a ärvt pappas jättesvans. Han finns nu i Eskilstuna och vi hoppas att finna rätt hem åt honom inte alltför långt från Eskilstuna-Västerås.