Vitaminer?
Mina katter får Vita-B som vitaminer är dom bra?Eller rekomenderar ni någon annan vitamin har provat lite olika men en del tycker dom inte om./Marina
Jag ger mina katter Jästex som finns på apoteket.
Alla älskar dom
Vad roligt, hade själv tänkt ta upp denna tråd!
Har nämligen hittat en helt fantastiskt bra vitamin som heter Dr Clauders Fell Plus, det är en vitamin i flytande form som ingår i Anju Beaute´s produkt sortiment. En otroligt bra pälsvitamin! Pälsen blir elastisk och glansig plus att den fäller mindre samt att den motverkar torr och mjällig hud.
Jag lovar…den fungerar!
Min ena svartsköldpadda har ALLTID haft lite "problempäls", fet och en massa mjäll, vilket var hopplöst med en katt som är övervägande svart. Hon fällde också oerhört mycket vid just badning.
Nu finns inte ett enda mjällkorn kvar och hon fäller nästan ingenting när jag badar henne. Alla mina katter har fått fantastiskt blanka och fina pälsar.
Så denna super vitamin rekommenderar jag varmt !!
#0 Vita-B och Jästex är samma sak, fast Jästex är mycket billigare! Även Stomax (ett medel för magen) innehåller också samma ämnen som just Vita-B & Jästex.
Jag ger också mina katter Jästex…alla älskar dem
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#2 Den ska jag införskaffa! Jag har helt klart ett par katter som skulle behöva den extra hjälpen med sina pälsar! Tack för tipset! //Kaisa

vart kan man köpa Dr Clauders Fell Plus??
Det finns idag 2 återförsäljare:
Birgitta May - S*CatRoyale's och Jeanette Englund - http://www.skattkammarons.se/ target="\_blank">S*Skattkammarön's.
Jeanette brukar ofta finnas på plats på de flesta utställningar.
Hmmm…fungerar visst inte med HTML taggar…sorry!
Länk till Anju Beaute's hemsida:

#2 Den använder jag till mina.
Emerson älskar den!!
Birgitta kommer väl på Spinneriets utställning har jag för mig…

Tack för tipset om Jästex! Kan någon berätta hur många tabletter jag ska ge min ungkatt (9 mån). Är en tabl om dagen en rimlig dos?