ännu en Kritik tråd

Hej Eva, det är jättesvårt att ge kritik på dessa bilder, man ser tyvärr inte så mycket "linjer" i huvudet och hela uttrycket försvinner när hon blundar. Det jag kan säga är att jag gillar inte ytterlinjen på hennes öron, de svänger för mycket i ytterlinjen, sen är topparna rundade, för att vara en 5 årig dam så sitter de även för högt. Hon ser lite "uppnäst" ut, med det menar jag
att hon inte ser ut att vara helt rak i sin profil och sina sidolinjer, men det kan ju vara bilden som ljuger. Hon ser ut att ha en bra kropp och svans. Pälsen går inte att se något på. Hälsningar Barbro
#2 Tack jag uppskattar din ärlighet /Eva

Tack va skönt att höra, jag får ofta höra att jag kan vara lite för uppriktig… Däremot är jag lika kritisk på mina egna katter och det är nog det viktigaste för alla uppfödare. Går man med skygglappar och inte ser felen på sina egna katter, då får man till slut stora problem.
Men frågan är då om min åsikt är korrekt? Vi får inte glömma att det bara är bilder vi sitter och tittar på, så det är lika viktigt att man får veta om åsikten är fel!
#4 Jag tycker det är bra om man kan vara ärlig. Men det är inte lätt att utgå i från ett foto . Jag håller med dej att man får stora problem om man inte själv ser felen på sina egna katter .