Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 337 ggr
fiskerjentas
0

Utstillingsklasser

Jeg tente å lufte noe, når vi nå har diskutert litt om poeng på farger og mønstre. På skogkatter deles utstillingsklassene inn i 9 fargerupper på skogkatter i FIFE, men i IDP deles det ut et serfikat for n22 n23 n24, a22 a23 a24 ….samme for de med hvitt og også i de andre fargene ns22 ns 23 osv osv(oppdaget dette den gangen jeg stilte ut i IDP)

hvor mange fargevarianter deles det ut sertifikat for hos persere, birmaer osv?

Kanskje siden NFO er en så stor rase og i noen fargevarianter kjemper kanskje 15 katter om samme sertifikatet, kanskje det burde deles i flere varianter slik som det gjøres i andre forbund/andre raser? Eller synes dere det vil bli alt for lett å få sertifikat da?

Alioshas
0

Birma tävlar i sina respektive färger och teckningar vilket innebär att det är ganska stor konkurrens på de vanligare färgerna (tex brun- och blåmaskad) men näst intill obefintlig på de ovanliga (tex cremetabbymaskad). Perser tävlar också inom sina respektive färger och teckningar.

Jag är av åsikten att det inte på något sätt skulle gagna vår ras att ha mindre konkurrens, jag röstar på att om något föreslås så ska det vara med bibehållen gruppindelning.

fiskerjentas
0

Nei, jeg tror vel heller ikke at det skulle gagne vår rase. men det føltes litt merkelig at det var så mange utstillingsklasser på IDP , hvor det også var så få skogkatter i forhold til på FIFE utstillinger…og det må jo være 100ganger enklere å få Eurpa tittelen der……

Og som barna på min dagis ville sagt; er det rettvist?

Alioshas
0

Inom IDP tävlar eller åtminstone tävlade alla katter inom alla raser färg och teckenindelat när jag var aktiv där så jag ser ingen orättvisa i det.

fiskerjentas
0

Jo, det er sant. Det ble likt for alle kattene innom IDP. Det er helt rett.

Og om målet mitt hadde vært å få mangesertifikat og titler….så kunne jeg jo bare skiftet forbund. Men nå er det jo mer gøy å vinne med litt mer konkuranse også.

Jeg ble bare så overasket over at det ble delt inn i så mange grupper og delt ut så mange sertifikat