Katthår

Klädroller :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

finns en specill svamp, den är KANON!! speciellt på mattor, klösställningar soffor dylikt, inte lika bra på kläder så där får det bli roller

kommer inte ihåg vad svampen heter, men finns i de flesta zooaffärer så bara gå dit och fråga. de vet säkert direkt vilken du menar
vanliga diskhandskar!!

Tackar!
Nu är jag lite klokare, ska genast testa med det som finns hemma :-)
Man tager vad man haver: en fuktig WETTEX duk, en liten nagelborste (suveränt till kläder) och helt vanlig tejp "virad" om handen - nöden har ingen lag och med 13 "skogismonster" i möbler och var helst det GÅÅÅÅR att ha en katt så hittar man egna små patentare
!/Häxan
Även vi har "svampen" Loas skriver om, den är SUVERÄN till både gardiner, stolar, mattor och soffor. Vi har två stycken för att ha en uppe och en nere…
Numer pensionär i Nynäshamn

En vanlig fönsterraka är en bra hjälp:-)

#9 Det där ser ut att gå jättebra ;)
9 ha ha Du har ju en gättestor hårboll kvar på tröjan hi hi Bra med en hjälpreda! Tack för bra tips!

Ja, hjälpredan kan jag också ordna ser jag….verkar som om jag kan får två här hemma…kissen och sonen :-)
bras tips! tackar igen!

Jag använder faktiskt min mirakelkam på soffan, inte allt men nästan allt tar den med. =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#2 Mirakelsvamp kallas den nog för. Den är super på tuffa material som olika möbel- och gardintyger. Köpte min i en zooaffär. En del klädborstar kammar ju bara katthåren så alla strån är vända åt samma håll men sitter fortfarande fast…

Lupus magic pet hair remover "svamp" Funker superbra på alla underlag!

Storstädade idag när jag kom hem efter jobbet och provade på några av era katthårborttagningsstips. Har en fönsterraka med svamp på baksidan. Fönsterrakan fungerade väl sisådär, men svampen!! OJ säger jag bara, den fungerade jättebra på all slags tygmaterial och tog bort riktigt mycket hår. Och här har man gått och trott att dammsugning räcker ganska långt…
Tackar så mycket för tipsen!!
Jag har provat mirakel svampen i dag och blev gätte nöjd! Tack ännu en gång för tipset!
Jag kan berätta att jag tvättat min mirakelsvamp i tvättmaskinen (i tvättpåse 40 grader och UTAN sköljmedel), den blir rätt såååå sjaskig efter en tids idogt användande!/Häxan
Vi har en himla bra klädborste med något slags tyg på som ser ut som röd sammet….Husse i huset älskar den då det är hans jobb att dammsuga och han använder den på mattor och på klösträd och i vår soffa.
Fast det är ju en evig kamp *ler*