Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 14-rasstandard
Läst 1142 ggr
SillyZones
0

Ännu en kritiktråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vill jag ha litet synpunkter på två killar från min uppfödning. De är samma färg NFO a 23, men två väldigt olika killar.

Dettta ska bli kulSkrattande!

Först ut är Bols blue, på bilden 8 1/2 månad, vikt 4, 5 kilo.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

SillyZones
0

en bild till

SillyZones
0

Brorsan Raspberry Pucker

SillyZones
0

en till på Pucken

SillyZones
0

Ja, kanske iante världens bästa bilder, men… försök!Skrattande

rockringen
0

Svåra bilder att uttala sig om. Pucken ser lite kraftigare ut i huvudet, Bosse ser ut att ha lite bättre haka. Båda har lite rundade överlinjer på ögonen, som gör att de viker av lite neråt i ytterkant. Pucken ser ut att ha fin kropp och fina ben, gillar när de är raka hela vägen :) Du får hitta lite enklare bilder Skrattande  En liten känsla jag får är att Bosse är en katt som kommer att ta lite längre tid att utvecklas, medans Pucken har utvecklats snabbare och är mer färdig idag… Rätt eller fel?

SillyZones
0

#% Tack för att du tog dig tid! Skrattande

Jo, Bosse tar nog helt klart längre tid på sig att utvecklas. Pucken har en fantastisk päls och kvalitet trots att han är dilution. Som du säger så har Pucken en vekare haka. Puckens profil är bättre, Bosses är dock rak, men pannhåret gör att det inte ser så ut. Ögonen har du helt rätt i, fast Puckens ögon gör honom inte rättvisa, eftersom han spärrar upp dem eftersom han var ganska skärrad (första utställningen ) Bosse har en kraftigare benstomme och bättre längder i kroppen. Pälsen är dock väldigt mjuk och han har inte utvecklat den ännu, vi får se var det landar. Personligen tycker jag om Puckens öron mera, eftersom de är öppnare och har en bredare bas. Sen tycker jag om hans längd i huvudet. Tyvärr så har jag inga bättre bilder, men jag lägger ut en länk till utställningsbilderna, där finns några fler på killarna.

http://www.sillyzones.com/umea%20utstallning.htm