Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 491 ggr
S-Pax
0

Utställningens baksida

Jag har mer och mer börjat tänka på vad som skulle kunna hända när man lämnar sin värdefulla katt i en olåst bur där flera hundra människor passerar. Det finns ju så mycket konstiga och sjuka människor och man har ju inte alls full koll på katten hela dagen. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om vilka tråkigheter ni andra har råkat ut för när ni varit på utställning, om ni har hört talas om något eller misstänker något. Någon som har fått katten klippt,  drogad, förgiftad, fått med sig sjukdom hem, någon som tagit ut katten ur buren osv?

Själv har jag råkat ut för att katterna smittats med magsjuka vilket inte var så kul (har förstås inget med människor att göra).

/ Lotta

Mylingens
0

Jag har berättat om detta i en annan tråd, men vår Chanté har fått pälsen på svanstippen avklippt, alldeles tvärt och synbart. Helt meningslöst! Fick försöka jämna till det och försöka trolla bort det värsta innan vi skulle upp till domaren men det var pinsamt när domaren fällde kommentarer om svansen. //Kaisa

SillyZones
0

På vår utställning i vår klubb så är det ett kriterium att man måste jobba för att få ställ ut. Jag måste säga att det känns väldigt otryggt att lämna burarna så länge för att sitta i insläppet, stå i fiket, etc. Nu ska jag inte ställa ut den här gången eftersom vi väntar smått den helgen, men jag skule känna så. Ändå försåtr jag ju att klubbmedlemmarna MÅ^STE jobba för att det ska bli en utställninge, men ändå… Det känns inte tryggt, när det händer så mycket!!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

S-Pax
0

Det är just det jag vill försöka ta reda på- om det verkligen händer otrevliga saker eller om det bara är rykten som florerar…

ronjo
0

Vi har aldrig råkar ut för någonting, när vi varit på utställning. Peppar, peppar, ta i trä, kanske man ska tillägga!

Lite dåliga magar, har väl hänt att man kommit hem med, men inte heller där något allvarligt, som har krävt veterinärvård.

Tycker att det är väldigt tråkigt för alla er som någon gång blivit drabbade av någon "olycka".

Men man lämnar ju inte katten ensam så länge åt gången. Som tur är så är vi alltid två när vi åker på utställning och vi försöker att undvika att lämna buren utan tillsyn, i den mån det går.

Sandra76
0

Har läst trådar om detta och tycker det är hemskt!

Tänk om man är ensam utställare, och måste iväg-kanske hämta mat(som tar tid) eller varför inte toabesök (kan vara kö där med;)

Ordningsvakter som går runt är ju inte så lätt…

Hur ska man komma tillrätta med detta problem?

Bengan.
0

Vi har aldrig råkat ut för något, men vi lämnar sällan katterna ensamma någon längre stund.

Mvh Bengan

SillyZones
0

Jag personligen har inte råkat ut för något, men på utställnign i Umeå i mars så var det två katter som blev klippta. Det stod i aftonbladet och wxpressen. Jag såg katterna med egna ögon.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Sandra76
0

…tar tillbaka lite det jag skrev

Som jag har fått för mig(det jag har läst fram till nu)

så är det inte så många det har drabbat och är "nytt".

Detta har alltså inte pågått under flera utställningar utan en/ett par?

Är jag fel ute?

Trodde först det hände ganska ofta på utställningar nu för tiden…gäller att hålla sig uppdateradGenerad

TessaW
0

Vi har inte varit utsatt för detta på utställningar, men en av 'mina' uppfödare berättade att i Norge för många år sedan hände det några gånger att katter fick morrhåren avklippta.