S*Frostvikens Amadeus

ÅHHHHH GRATTIS!!!!! VA KUL!!!
Ja jag fick oxå nyss veta att min B-kulls pappa oxå var normal i HCM.
Yeappiiii… var det jag viste 
Blir min den första??? hihi….
Ni måste titta på hans fotosida nu. Har fixat lite på den igen 
Klicka på: View slideshow på sidan.
och signera gästboken där också…. hihi

Han är så fin Amadeus! Jag hoppas ni får många och vackra bebisar #0+#2
stora lyckönskningar från mormor i Bro!

oops i did it again!! upprepa inlägget alltså!

#1 och #3 Tack så mycket, det känns skönt att veta att han är ok.
#2 Tittade på fotosidan och tycker den är så fin. Du är duktig du
Tack för all hjälp!
Margona

Grattis!

#9 Tack, det är lite roligt att fotograferandet blir bättre och att det får framåt.

Bra Margona, fina bilder på en fin katt!!
Amadeus är värkligen en MYCKET snygg kille 
Nu har vi redan 2 uppfödare och 2 som inte är uppfödare som kanske kommer att köpa efter han och Tia 
Håppas det bir nog till alla nu då…ha ha 

#12 Håller precis på att skicka en bild på honom där han är så söt inte snygg. Den visar verkligen vad go han är.
Margona

Han är OTROLIGT 

Ja visst är han fin. Min hemsida är nästan färdig nu. Min kompis håller bara på att göra det sista klart. Jag hoppas den blir bra men med tanke att hon är utbildad webdesigner så väntar jag mig ett super resultat.

#19 Helt klart ett bra foto. Du har fångat hans blick när han tittar på något som intresserar honom. Du fick med hans fina profil och haka samtidigt har du fått ett djup i bilden i och med att hans kropp är lite oskarp.
Bild #17 Här skulledu ha lite mer tålamod att han slappnande av lite… svårt, men lek lite med honom på fällen tills han blir trött och lägger sig där för att vila. Då gör du någon liten rörelse så att du fångar hans blick. Alla som fotar katter vet hur svårt det är och vilket tålamod och tid som ligger bakom.
En sak till, du har valt lugn bakgrund och det ser mysigt ut med fällen. Härliga färger i fotona. //Krisitn

Margona, korten är klart mycket bättre än förr, du har lyckats ta bort allt SOM stör runtom katten. I bland tar jag 150 kort på katterna men det kanske bara är fem av dem som man är nöjd med.
ÖVNING GER FÄRDIGHET SÅ TRÄNA PÅ!!

Precis som #22 skriver. av 100 kort så är en liten bråkdel bra och kanske, kanske ett riktigt bra. Bara för att du ska förstå så lägger jag ut en länk till en foto serie jag gjorde i augusti 2006. Jag trodde jag hade fler bra foton än vad det blev. Jag har lagt ut de 70 bästa av ca 400.
En sak som jag int gillar när de ligger som en "potatissäck" (övre fotot på Telia). Jag kan försiktigt lyfta upp dem så att de vilar mer på "armbågarna" (se nedre fotot på Patina).
Sedan tänk på bakgrunden. Fotot på Patina kommer jag inte att kunna använda p.g.a. bakgrunden. Men jag fotar så fort jag får tillfälle och i går när det var ett så härligt ljus från vintersolen kunde jag inte låta bli. Men ingen av fotona jag tog blev bra… så är det! Hoppas du inte missttröstar utan fortsätter för du har kommit en bra bit och snart så får du ditt "Foto" och jublar. //Kristin

Kristin, vilka fina bilder du tagit på dem helt underbara. Måste också säga att din Hobbe är en mycket vacker katt.
Margona

Tack Margona… men jag hoppas du även såg att det är inte så lätt att få det perfekta kortet. Om du gillar foton av katter så kan jag rekommender S*Kvarnstugan och Ulf Nilssons foton. Då inser jag att har mycket kvar att lära…
//Kristin

Jag ska ta mina katter till en fotograf som heter Åsa Petrè som jag blivit rekomenderad här.

Jag ska göra det för att när jag fotar dem så blir de inte rättvisa. De är nämligen fina i verkligheten.
Margona

Bra, kolla lite hur hon jobbar, kanske du får några tips. Fråga henne, jag tror säkert hon delar med sig av sina erfarenheter.

#33 det kan ta 2 månader innan resultatet blir infört..det har det iaf tagit när vi testat våra katter..vänta en månad till så är det säkert infört sen
//Stefan

#34 tack för informationen, det är väll bara att vänta då.

Nu börjar jag tro att det är bäst att skicka in resultatet själv. Det har gått över 2 månader nu. Hur lång tid brukar ni andra få vänta?
Mvh Margona
Här kommer ett kort på lillbrorsan Baloo…