Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 630 ggr
fiskerjentas
0

Solbrenna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei jeg lurte på en ting

Er det sant at katter som er veldig lyse kan bli solbrente ?

Denne vakre lille gutten Balthazar er jo nesten hvit og han er blåøyd(jeg synes han har så vakre øyne…..hadde vært perfekt for en birma så blå er de) Er det sant at slike kan bli solbrente på ørene?

Tinis
0

Min röda hane blev solbränd på nosen när han var yngre. Det märktes på så sätt att den blev torr och "fnasig". Veterinären sa att ljusa katter kan bränna sig och rekommenderade solskyddsfaktor på utsatta ställen, så som öron och nos.

Ninnis
0

Vilken vacker kisse med så vackra ögon!

fiskerjentas
0

#2 Ja jeg synes også han har veldig vakre øyne. Spesielt med så intense blå på en skogkatt

Jeg fikk bildet av en venninne for bestefaren er fra mitt oppdrett.

Ninnis
0

har också en vit kattunge med blå ögon är så fin!

Ninnis
0

här kommer en bild på honom!

fiskerjentas
0

Ja, han hadde også litt dypere blåfarge enn vansligKyss

Balthazar er ikke hvit, han er n01

Ninnis
0

men det är fint med ovanlig ögonfärg i en kull på fyra var han den enda som fick blå!

fiskerjentas
0

Ja, jeg synes den fargen er veldig fin ! Og uvanlig. Da blir også kattene helt spesielle

Ninnis
0

ja det blir de verkligen! Din katt var gätte fin!

fiskerjentas
0

den er ikke min…bare en slektning…han skal flytte til las palmas, derfor lurte jeg på dette med solen GladFörvånad

EddaM
0

När jag fick hem min huskatts hona så hade hon vistas i en utebur hela dagarna och hennes öron var ganska svårt brända, håret hade försvunnit och tipparna var lite krullade. Jag smörjde in hennes öron med fuktsalva flera gånger om dagen och nu syns det inte att de var så svårt brända. Så jag tycker att du skall använda solskydd på din katt.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Zygots
0

Hej!

Ja, det är sant att de kan bli "solbrända". Tyvärr har ju våra vita (01) katter knappt något skydd emot solen och det är mycket viktigt att "skydda" dem.

Min stora kärlek, S*Islandia C.I. Polo, var en fantastisk vit hankatt, han blev 14 år gammal men fick hudcancer som började på örat. Olle opererades flera gånger, men till slut fanns det inget mer att ta bort av han öra.
Olle dog för 3 år sedan och hade det inte varit för cancern så hade han varit med mig ännu, det är jag säker på.

//Annika

fiskerjentas
0

Takk for svar alle sammen. Da tror jeg at jeg skal få fortalt det til oppføderen, så hun kan si det til kjøperne. DEt er jo veldig mye sol på Las Palma dit han skal flytte

fiskerjentas
0

Det skal nok gå bra med den lille krabaten. Jeg fant hjemmesiden til hans nye eiere på las Palmas, og de hadde flere skogkatter og fler med mye hvitt , så de er sikkert vant til å smøre dem med solkrem, hvis de er ute