Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 04-färger-mönster
Läst 601 ggr
pacados
0

ang sköldpaddor

Då det är svartsköldpadda, kan dom både vara creme och röda, elr är dom röda då som är svartsköldpaddor och creme vid blåskölpadda??och kan då även en blåpadda ha rött istället för creme??

hoppas ni förstår min fråga….

Zygots
0

En svartsköldpadda har rött och svart, en blåpadda har blått och creme

pacados
0

och det kan inte vara tvärtom?så har man en blåpadda då är det creme, finns det då olika nyanser på cremen då?för min ena blåpadda e ljus i sin creme medans den andra är väldigt mörk…kanske beror på anlag från föräldrar då?

anatr att det ju borde finas olika nyanser,dum fråga kanske..men frågar man aldrig får man inga svar!Förvånad

pacados
0

o sen en dum fråga till, men skölpaddor sägs ju vara trefärgade,men vilken är de tredje färgen på en f 23 tex?

Zygots
0

Menar du 3 färgad som i rött svart och vitt kanske, i så fall är det en vitfläck.

jaanuska
0

Våran blåbadda är så mörk i sin blå,att hennes blå ser nästan svart utFörvånad Men den är blå och hon är blåbaddaGlad

pacados
0

nej, inte vitt, men förr när man var yngre och hade "bonnkatter" och så hade man en skölpadda,utan vitt, och man hörde andra säga att "hanar kan nte bli trefärgade" och " bara honor blir skölpaddor"

men det måste vara myt då…elr vad man säger,okunnande kanskeFundersam 

ja, min lilla Nina Ricci, hon är så ljus i sina färger, och min Hjärter dam är mycket mörkare, så det är så roligt då dom ligger tillsammans och se såna färgskillnader trots samma färg…

Ninnis
0

Det är ju det som är så fint med paddor att de kan se så olika ut!

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina fs09 paddors röda är mer creme än rött, men det är för att de är silver.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Knoxville_dotter
0

Pacados, Din ena hona kanske är silver?

Kullen in mor har nu, har även en Blåsköldpadda, Bonnie Tyler, Hon är väldigt ljus, Och hon är silver!

Och sen har vi en Cremefärgad hane, Och han är antingen Smoke eller silver, Med vitt..Möjligen tabby om han inte är smoke..

Detta är en bild på deras storasyster, Rosmarin..

Mindfields
0

Min S*Trollgummans' Okelani Olathe är fs03. I en del "röda fält" ser hon mer ut att vara creme, medan andra är mer intensivt röda.

Alexia
0

Hon har kannske mer silver på vissa "röda fält" ?

Hon är färgbestämd att vara fs 23, Alltså är hon ju silver, Vilket kan betyda det som jag skrev ovan Skrattande

Mindfields
0

#11 Är det min katt du pratar om så är hon smoke, inte silver. :)Hon har nog sett mönstrad ut nån gång under sin uppväxt, men är klart solid.

Alexia
0

#12 Smoke? Hon såg ut att bara vara silver xD Fas det är klart, Har inte kollat upp Smoke så mycket xD Ska fortsätta läsa om dessa underbara färger.

Seerath
0

#13 Smoke och silver är samma sak med skillnad att det heter silver på mönstrade katter och smoke på solida. :)

Knoxville_dotter
0

#14 Tackar! Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.