Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 779 ggr
Ditchhiker
0

Undran?

Jag har nyligen fått reda på att SVERAK har godkänt ett stamnamn åt en av dess medlemmar som blev godkänt och registrerat hos IDP 1990. Kan det verkligen stämma? Så får man väll inte göra?

//Tomas

offsides
0

Finns tyvärr ingen samkörning mellan förbunden. Det är olyckligt men sant.

/Johan

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Ninnis
0

nej det ska nog bara finnas ett stamnamn!

Ditchhiker
0

Men jag vet att IDP skickar över alla registrerade stamnamn, då måste ju dem strunta i det?

Då är det i såfall jättehemskt!!

//Tomas

Ninnis
0

Det ska väl inte finnas två likadana stamnamn? Det är ju inte bra?

offsides
0

Jag tror det har förekommit fall åt båda hållen. Nu är det dessutom inte SVERAK som godkänner stamnamnen i slutändan utan FIFE.

Men som sagt det är lite synd att det inte finns någon form av samkörning för att undvika "samma" stamnamn inom de olika förbunden (finn fler än IDP och FIFE.

/Johan

Ditchhiker
0

Det enda som skiljer stamnamnet åt är S* och en apostrof

//Tomas

Ditchhiker
0

Jag måste bara skriva att det är väll Sveraks skylldighet att se till att det inte blir dubbletter och även tvärtom hos IDP?

//Tomas

Ninnis
0

Man hoppas ju det! Även om det skiljer ett s tänk om man vill byta?

offsides
0

Man kan varumärkesskydda sitt stamnamn hos Patent och registreringsverket om man är orolig att någon skall registrera samma.

mvh /Johan

Ditchhiker
0

#9 Jag har suttit och funderat lite på det, men det kostar en liten slant. Så jag får avvakta och se lite

//Tomas

Kronängens
0

När jag skulle regestrera stamnamn för ca ett år sedan så ringde de och frågade om jag ville ha med mitt andra val eftersom det namnet fanns inom IDP, och då valde jag bort det alternativet.