Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 879 ggr
mimosa
0

katter som bråkar

Står inför valet att sälja min älskade lilla Ting då min äldre bondkatt hela tiden är på henneGråter Är det ngn här som har ngt tips på vad man kan göra för att få dessa att gå bättre ihop? Från början verkade allt jätte bra men sedan kom deras bråk oftare och oftare. Har varit hos vet med den äldre och hon har inte ont eller är sjuk….. vore jätte glad om ni kom med tips och råd då jag helst vill kunna ha vkar min lilla bebis!Glad

Mylingens
0

Hur länge har du haft kattungen och hur gamla är katterna? //Kaisa

mimosa
0

den ena är 3½ år den andre ett halv år. Vi har haft Ting i ca 3 månader nu…. och min katts uppförande går upp och ner så jag vet inte riktigt vad de kan bero på….

Tinis
0

Hur är hon på henne? Bråkar de på riktigt eller är det bara tuff lek/"rangkamp"? Min huskatthona och en kastrathane som jag hade tidigare kunde ibland leka så tufft att jag emellanåt funderade på om det var allvar. Dock skadade de aldrig varandra och de kunde mysa tillsammans mellan "bråken".

WesthKiowas
0

Tror den yngre katten testar gränser likt en tonåring. Tror det kan lugna sig om du låter dem göra upp rangen i fred. Du måste givetvis lägga dig i om det går överstyr men ofta låter det mest och ser värre ut än det är.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Froydis
0

Noen katter går bare ikke sammen.. er vel som med oss mennesker.. OG som eiere har vi jo et ansvar om å gjøre det beste for dyra våre.. av og til innebærer det å være uselviske og omplassere/selge..  men som en siste utvei selfølgelig..

mimosa
0

#3 Det är inte lek som går överstyr utan den äldre vill inte ha den ybgre nära sig och flyger på henne om hon kommer för näraLedsen

Jo vet man inte ska vara självisk och vill det bästa för denna tjej då hon är underbar, men man vill juh klart ha kvar henne då hon är underbar till sättet.

Kronängens
0

Jag har en ettåring och en äldre katt på fyra och ett halvt år. Det tog ett halvår innan den äldre accepterade den yngre och de började leka. Innan dess fräste hon hela tiden åt nya katten och gick undan. De leker jättemycket nu, men ligger inte och gosar med varandra för vår gamla katt vill inte det. Däremot har det hänt tre gånger att "lillkatten" smitit ut och då ha gamla katten som är utekatt suttit och vaktat henne tills vi upptäckt att hon är ute och kommit och hämtat henne. Det är gulligt. Ibland fräser vår gamla katt nu med för att t.ex. visa att leken är slut. Jag tror att hon vill visa att hon fortfarande bestämmer.

Jag förstår att det är jobbigt för er. Ägna er mycket åt gamla katten och fjälska med den så att han/hon inte är avundsjuk. Jag tror det blir bättre om du har tålamod.

Mindfields
0

Vi har också lite spott o fräs här från den "gamle gubben" En 4-årig kastrat som minsann bestämmer här ;) "Den lilla" är snart 10 månader o börjar kunna ge honom en fajt, o när han då tycker att det räcker så fräser han åt henne. ;)
Det kan vara vilda leker som de båda är med på, men vänder när den gamle känner sig trött ;)

Anneli_G
0

Har du testat att ha feliway hemma?? Det fungerade på mina bustroll när de var som värst… nu har de lungnat ner sig när min lilltjej kommit över året…

mimosa
0

#7 Ska fjäska mycket med den äldre och hoppas på att det skall lugna ner sig!

#8 Lekar är det inte och Ting flyr hellre en tjaffsar, hon är en snäll liten dam!

#9 VAd är feliway och var akn man köpa det?

Tack för era svar!

Merlyn
0

Feliway är något som du kan köpa hos veterinären och plugga in i eluttaget, verkar lugnande på katter då det är syntetiska feromoner, liknar det som katten själv utsöndrar.