Konkurrens i Norge?
Hur upplever ni konkurrensen mellan norska skogkatter på utställningar i Norge? Vi var på vår första utställning i Trondheim för några veckor sedan. Det var ca 30 st NFO anmälda båda dagarna, d v s betydligt färre jämfört med liknande utställningar i Sverige. Det var m a o bara ett fåtal katter i varje färggrupp. Är konkurrensen större på utställningar i exempelvis Oslo?
Ja i Oslo brukar det vara fult länge före fristen
( ca 1 mnd ibland )

jaa..precis..Vi var till Moss förförra året o där var det hur mycket skogisar som helst o det var det konkurrens som hette duga..Moss ligger bra till o det är nog lättast att ta sig dit för merparten av svenska utställare..lite beroende på var man bor förståss
//Stefan

Jag har ställt ut på Vestlandet här i Norge (Haugesund, Bergen) eftersom det är där vi bor. I Bergen har det nog varit i snitt mellan 1-3 katter i varje klass och nästan bara Norska utställare. Är ju såååå långt att åka från Sverige till Bergen :) Vi har gjort den resan ett antal ggr när vi åkt hem till Sverige och hälsat på.. men tillslut vänjer man sig. Massa berg och fjordar att kika på 

jeg var imponert over hvor mange Svensker det var i Trondhjem jeg.. Bra oppmøte fra søta bror!! verre med nordmenn ja , og MASSE absent katter!!!! var nesten skuffet over hvor lite skogiser, eller semilanghår katter der var.. men det var jo fult tidlig der også.. kansje antallet tillatte katter i den gruppen burde økes på slike små utstillinger..
Även jag har ställt i Bergen, en fantastisk upplevelse jag INTE vill vara utan, trots en resa på 250 mil tur och retur Malmö -Bergen och 9 katter i bilen, men det gick bra (både på resan och utställningen)
! Konkurrensen ÄR definitivt STÖRST i OSLO regionen, närmre för oss Svenskar ju, tyvärr BLIR det inte Norge på samma sätt nu då vi i Sydsverige har närmre till Tyskland och Danmark där konkurrensen är MINST lika stor!/Häxan

Nästa vecka är det ju dags för Norak att ha utställning, och jag skall dit på lördagen och ställa ut, min husis Feztiz och S*Eklövet´s Atos, det är hans första utställning som vuxen och han är kastrat. Skall bli jätte spännande=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Om någon vill prova på Bergen så finns det fortfarande chans att anmäla sig till Hansakattens Jubileumsutställning 16-17 juni http://www.hansakatten.com/skjema/utstilling07.doc De brukar ha välarrangerade och trevliga utställningar :)