Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 1332 ggr
Tinis
0

Konkurrens i Norge?

Hur upplever ni konkurrensen mellan norska skogkatter på utställningar i Norge? Vi var på vår första utställning i Trondheim för några veckor sedan. Det var ca 30 st  NFO anmälda båda dagarna, d v s betydligt färre jämfört med liknande utställningar i Sverige. Det var m a o bara ett fåtal katter i varje färggrupp. Är konkurrensen större på utställningar i exempelvis Oslo?

av Edelmann(N)
0

Ja i Oslo brukar det vara fult länge före fristenFörvånad

( ca 1 mnd ibland )

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

erspers
0

jaa..precis..Vi var till Moss förförra året o där var det hur mycket skogisar som helst o det var det konkurrens som hette duga..Moss ligger bra till o det är nog lättast att ta sig dit för merparten av svenska utställare..lite beroende på var man bor förståss

//Stefan

TessaW
0

Jag har ställt ut på Vestlandet här i Norge (Haugesund, Bergen) eftersom det är där vi bor. I Bergen har det nog varit i snitt mellan 1-3 katter i varje klass och nästan bara Norska utställare. Är ju såååå långt att åka från Sverige till Bergen  :) Vi har gjort den resan ett antal ggr när vi åkt hem till Sverige och hälsat på.. men tillslut vänjer man sig. Massa berg och fjordar att kika på Glad

Froydis
0

jeg var imponert over hvor mange Svensker det var i Trondhjem jeg.. Bra oppmøte fra søta bror!! verre med nordmenn ja , og MASSE absent katter!!!! var nesten skuffet over hvor lite skogiser, eller semilanghår katter der var.. men det var jo fult tidlig der også.. kansje antallet tillatte katter i den gruppen burde økes på slike små utstillinger..

Burken
0

Även jag har ställt i Bergen, en fantastisk upplevelse jag INTE vill vara utan, trots en resa på 250 mil tur och retur Malmö -Bergen och 9 katter i bilen, men det gick bra (både på resan och utställningen) Glad ! Konkurrensen ÄR definitivt STÖRST i OSLO regionen, närmre för oss Svenskar ju, tyvärr BLIR det inte Norge på samma sätt nu då vi i Sydsverige har närmre till Tyskland och Danmark där konkurrensen är MINST lika stor!/Häxan

EddaM
0

Nästa vecka är det ju dags för Norak att ha utställning, och jag skall dit på lördagen och ställa ut, min husis Feztiz och S*Eklövet´s Atos, det är hans första utställning som vuxen och han är kastrat. Skall bli jätte spännande=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

TessaW
0

Om någon vill prova på Bergen så finns det fortfarande chans att anmäla sig till Hansakattens Jubileumsutställning 16-17 juni http://www.hansakatten.com/skjema/utstilling07.doc De brukar ha välarrangerade och trevliga utställningar :)