Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1283 ggr
[diana]
0

Krage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför har en del skogkatter jättestor krage o tofsar på öronen och andra ingen krage eller tofsar alls? Min hona Chanaya har aldrig haft någon krage hon blir 3 år i juni. Men jag älskar ju henne lika mycket för det. Hon är en jättesnäll o go liten tjej. Men jag undrar varför det blir sån skillnad. / Ingrid

EddaM
0

Det är olika anlag som de har och de ärver. Men en skogis är just semilånghår och de behöver inte ha jätte stor och maffig krage, även om det kan vara snyggt ibland. =) Din ficka är jätte fin tycker jag=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Malin1
0

är hon fertil eller kastrat?

vissa skogisar pälsar tar mycket mer längre tid på sig än andras..
Hur ser hennes föräldrar ut? och när fick de full päls?:)

[diana]
0

#1 Tack.

#2 Hon är kastrat. Hennes föräldrar har mer päls än henne, men inte så mycket.

West
0

#3 Ved du hvornår hendes forældre fik deres, grunden til at jeg spørg er at nogle linjer er meget langsom i udvirklingen af deres pels. Min Trille lignede en  kort håret kat  ( dog med undtagelse af halen), intil hun var 2,6 år, først nu har hun fået krave  og pels. 

Jeg kan se det samme mønstre med en af hendes sønner, så når det gæller skovkatte og deres pels, skal man kigge grundigt på deres linjer, for at finde svaret.

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår hona, IC S*Silverbells Oleana är 2,5 år och har aldrig haft någon krage tyvärr. Hon har en underbar pälskvalité som jag tycker är viktigare men visst hade hon fått en helt annan skogislook om hon hade fått lite krage. Men vem vet…den kommer kanske? //Kaisa

Blankan
0

Vår hona Stina har alltid varit, vadjag kallar, kort i pälsen och haft dåligt underhåll. Därmed inte heller krage. Men efter hennes förstakull ihöstas pälsade hon på sig ordentligt, fick bra med underhull och lagom längd på kroppen. Självklart kunde jag önska mer krage men jag tycker hon är precis lagom.Kyss

Blankan
0

Menar självklart inte "….dåligt underhåll"…utan underHULL! haha