Alla dessa klubbar?
Hej alla.. Jag har fått frågan om vilken kattklubb som är bäst.. ?
Allt är ju en definitionsfråga såklart men.. Någon som är ny och nu ska med i en kattklubb….
Det finns ju ett antal klubbar man kan vara med i, någon som har erfarenheter. jag är med i Skogkattklubben Birka. Den är ju bra men jag har ju ingenting att jämföra med eftersom jag är så ny i detta…
Finns det någon med erfarenhet i detta?
´Tack på förhand
//Linda
Mängder av klubbar finns det ja. Funderar just på vilken jag själv ska gå med i.

Ja det finns ju så många,, så när jag fick frågan vilken är böst,, :-) ingen aning,, jag är ju som sagt med i birka men,,
antagligen är dom flesta snarlika och att det är en smaksak om man vill att klubben ska inrikta sej på endas "vår" ras eller om det ska vara blandat,,
La därför ut tråden för att se om det finns några svar att få.. men hm hehe det verkar inte så.. ;-)
Från dej som oxå undrar,, e ju alltid bra såklart,, hoppas att du oxå kan få svar i denna tråd.. :-)
//Linda

Det är nog inte lätt att säga vilken som är bäst. Möjligen borde de med många medlemmar vara populära.
Oftast väljer man kanske en kattklubb som finns nära där man bor. Det är ju lättare att hjälpa till i klubben (om man vill) och delta på olika aktiviteter.
Jag tror nog att de flesta klubbar är bra på olika saker och har lite olika inriktningar. Man kan ju titta på hemsidorna och se hur aktiva de verkar vara. Man kanske kan kolla vad de har för tidning och hur den ser ut.
Själv är jag med i en jättebra klubb Calmare Kattklubb. Jag vill engagera mig och hjälpa till och är därför med i styrelsen också.
Men om jag inte hade valt geografiskt skulle jag nog valt en av de större klubbarna så nära mig som möjligt.
/Marie
Vilken klubb som är bäst är väl en ren definitionsfråga. Vad vill du ha ut av klubben kontra vad kan de erbjuda dig. Vad som är bäst för mig är ju nödvändigtvis inte bäst för dig. En smaksak med andra ord.

Satt idag å funderade på just detta, vilken kattklubb ska jag satsa på, eftersom jag pluggar 1 år till i Västerås sedan blir det troligtvis Sthlm, beroende på arbetssituationen, men om jag går med i en kattklubb i västerås, kan man flytta över sitt medlemskap då? Jag har också en till fråga: Jag har min kisse Savannah försäkrad via agria, men har hört att folksam ska var bättre, vad säger Ni? Jag funderar på försäkra min kommande skogkatt Tutankhamun i folksam å då vill jag ha Savannah i samma försäkringsbolag.
Mvh/Eva-Helen
När det gäller vilken kattklubb man ska välja är väl kanske det bästa och gå in på de olika hemsidorna och titta vad de erbjuder för pengarna. IDP eller SVERAK. Låg medlemsavgift och andra avgifter och kanske inte så många nummer av medlemstidning (ev) eller högre medlemsavgift och andra avgifter och en toppentidning., på orten för att vara aktiv eller annan ort och inte aktiv. Det är bara att hålla på och jämföra. Man kan även ta kontakt med klubbarna och höra sig för.

Tutankhamun kommer att vara försäkrad för doldai folksam.
Jag tror att det är väldigt olika även där vad man tycker, vi valde utifrån att Johan suttit och ringt runt till dom olika försäkringsbolagen och jämfört priser kontra vad man får och hur dom var tillmötesgående i tel, efter detta valde vi folksam.
Men jag tror att det bästa du kan göra är att ringa och kolla och se vad du tycker.. eller så stannar du hos agria om du tycker att dom är bra, (för dyra för vad det ger) tycker jag. men det är jag det.
Kram Linda