Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 2612 ggr
alpblomman
0

Tycker om vatten

Tycker era katter om vatten? Min bara älskar badrummet där hon kan leka med vatten. Är detta vanligt hos norsk skogkatt?

SChamuels
0

Mina dricker gärna direkt från kranen,har hört att det är typiskt skogkatt.Men vet inte om det är en myt.

Visst är dem för goaGlad

Hoppas allt går bra med nya kissen.Växer&frodas kan jag tro:)

Ninnis
0

Jag vet också skogisar som dricker vatten direkt ur kranen. Sedan har jag sålt en kattunge som också gillar att leka med vattnet! Han hade tom badat i deras pool på sommaren.

Kronängens
0

Min ena katt hoppar alltid upp i badkaret och vill att jag ska sätta på kranen så att hon kan dricka, hon kan försöka fånga vattnet också med tassarna, men där går gränsen för leken:)

Frostvikarna
0

Vår Totte älskar oxå vatten, dricker helst under kranen och sitter alltid på badkarskanten och leker när någon duschar.

zealousnfo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla våra katter leker med vattnet i vattenskålar och från kranar.

Dock är Snuffe värst (har han alla koppar i skåpet? ;-)), han leker bl a i vattenpölar ute och det verkar inte finnas några gränser för hans förtjusning.

Här kollar han tempen på såpvattnet…

Anneli_G
0

Min glimma doppar tassen i allt som har vatten i sig och dricker från tassen… =) Ingen vattenkanna står säker här, inte ens julgranen…hehe…

Mindfields
0

Jaadu.. vattenkannan, julgransfoten, dricksglas, vattenkranar, avloppet (urk!).. När jag sätter igång kranen i grovköket, så kryper Bambi under skåpet o ska lyssna på avloppet.. Troligtvis samma intelligensnivå som Snuffe i inlägg #5 ;)

Men bada? Det är ju inte så skoj! ;)

zealousnfo
0

#7 Ja, avlopp är också ett kapitel för sig. Har alla katter en dröm att bli rörmokare?

T o m diviga Boogie älskar att lyfta på golvbrunnar och sitta och fiska i vattenlåset, blä….

Labolina_73
0

Hahahaa jaa då… mina dricker ur kranen,, jag har en som rinner lite lätt hela tiden i badrummet.. Vet att man inte får men,, dom dricker ju så bra då..

Dom älskar att leka med vatten oxå.. när jag duchar / badar… det e så kul att se..

Om det är typiskt skogis vet jag ju inte men alla mina gör det iaf… :-)

//Linda

alpblomman
0

Avloppet har hon också stort intresse för, men det gillar förstås inte jag. Annars dricker hon gärna ur hundens skål, den är mer intressant än hennes egen.

Silverfarans
0

JA!!! Min Bella ÄLSKAR att ligga i diskhon o sitter vid badkarskanten när jag badar hon rusar in i badrummet när hon hör att jag tappar upp vatten!! MEN jag har hört att flera i kullen är lika galna i vatten hihihihihi vart nu det kommer ifrån?? Hela kullen flyttade in själva i badrummet när de var runt 6 veckor de ÄLSKADE att ligga där inne mmSkrattande

Jotta
0

Mina uppskattar verkligen sin vattenfontän! Sedan de fick den behöver jag inte gå och sätta på kranar i badrummet längre, men innan det så skulle de alltid dricka vatten i badkar och handfat. Men man kan få lite roliga bilder på dem när de dricker vatten. Flört

Mmmm!
Kul!
Mera kul!

Mindfields
0

#12 Läckra bilder! :)

Anneli_G
0

#12 oj, badar de frivilligt =) hihi… jätte fina bilder!!

mimosa
0

Min bonkatt och skogis tösen gillar att dricka direkt från kranen. Skogisen gillar tom att traska in i duschen när man duschar och där går gränsen för ossRäcka ut tungan

Jotta
0

#14. Ja, Mannis tyckte det var kul att bada när han var ung. De andra katterna tyckte dock att det var konstigt och tittade nyfiket på. De kunde sträcka sig till att blöta ner tassarna, men där gick gränsen. Mannis ville däremot ha 1-2 dm vatten i badkaret. Konstig katt…..
 Skrattande

Margona
1

ja min Smeagol hoppar upp i badkaret och dricker vatten direkt ur kranen. Det är något han börjat med nu lite konstigt då han får panik av att badas och förr verkligen avskytt badrummet. Som liten gjorde gjode han det också och har nu börjat igen.

Labolina_73
0

#12 åå vilka vackra bilder.. :-) speciellt dom 2 första då.. dom andra var kul.. :-D

Silverfarans
0

Bella i slasken.

Silverfarans
0

Åh lite skumm o leka med smaskens….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2fb8464d-8574-4150-82f6-bafe346c2d1d&Filename=Bella i skumm.jpg)

anakin
0

Jodå, Här har vi ett riktigt vattendjur=))

Kaup Home Cat's Elvis.

///Anki

Silverfarans
0

Här ett till!