Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1027 ggr
Labolina_73
0

Blocket,,, igen

Men denna gång har jag skrivit till BLOCKET om ett förslag,

jag skrev då här..:

Hejsan,

Mitt och jag vet mångas förslag till er är att, vid försäljning på djur att det ska finnas en ruta att klicka i har stamtavla eller har inte stamtavla. Det kan inte vara så svårt att fixa till tycker jag.

Då slipper man alla oseriösa säljare som påstår att hunden /katten är något den inte är. För som det är nu säljs det hur många djur som helst där det står renrasig men utan stamtavla,, då ÄR den inte renrasig. Det är så många köpare som blir lurade utav detta.

Så jag tycker verkligen att det är dags nu att utesluta detta fuffens, och det är ju så lätt.. en ruta bara som behövs.
Tack för mej,,hoppas på en förändring inom kort.
MVH Linda

Så nu är det välan bara att vänta på svar,, om dom ens bemödar sej att svara.

//Linda

LillyB
0

Det där tycker jag låter som ett riktigt bra förslag! Så kanske man slipper bläddra igenom alla "renrasiga" norska skogskatter utan stamtavla då man är på jakt efter en renrasig norsk skogkatt med stamtavla, osv. Blocket är väll dock inte kända för att ha en bra kundservice, så allt för stora förhoppningar ska man nog inte ha.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

blondifire
0

skrev ungefär likadant till dom för ett halvår sen. svaret jag fick vad att ingen hört av sig till dom o känt sig lurade !!

S*Winsnes Wilda

Labolina_73
0

Jag har fått svar..

Hej,

Tack för dina synpunkter.

Vi har i dagsläget valt att följa SKKs och Sveraks rekommendationer samt
Djurskyddslagen. Att sortera renrasiga och blandraser är ett utav önskemålen vi
erhållit, och jag håller med om att vissa rutiner och krav kan ses över samt hur
dessa bör tillämpas i förhållande till sorteringen på sidan. Jag ser till att
registrera dina synpunkter och förslag kring detta.

Med vänliga hälsningar,

Johnny - Blocket.se Kundservice

Flera kanske kan skicka in något liknande?

//Linda