En fråga om IDP
Såg just på en hemsida att en skogisuppfödares kattungar var leveransklara vid 10 - 12 veckor. Uppfödaren var medlem i IDP.
Min fråga är: Har IDP andra regler än SVERAK, så att det är OK att leverera 10-veckors kattungar där? Enligt SVERAK måste de ju vara 12 veckor.
En liten undran bara.
Susanna
De flesta idp-klubbar har regeln att kattungarna ska vara minst 10 veckor innan leverans

Hej!
De olika IDP-klubbarna har olika regler, så man får gå in på de olika klubbarnas hemsidor o kolla reglerna för just den klubben. De flesta IDP-uppfödare av skogis som jag vet brukar leverera kattungarna vid minst 12 v, men jag antar att det finns en del som levererar tidigare enligt sin klubbs regler. Har för mig att man i en del klubbar bara behöver vaccinera kattungen 1 gång innan den flyttar och därmed får den nya ägaren vaccinera den andra gången, men som sagt, de uppfödare som jag känner av skogis inom IDP levererar sina kattungar fullvaccinerade och vid minst 12v ålder.
mvh Malin
jag är med i IDP och säljer inga kattungar under 12 veckor! Jag vill gärna de ska vara runt 14 veckor. De är då vaccinerade två gånger också.
Intressant! Tack för era svar.
Susanna

Hej!
Jag levererar mina kattungar vid 12 veckors ålder. Om jag inte mins fel nu så är det lag på att mn inte får leverera kattungar före 12 veckors ålder så dessa regler är förmodligen omskrivna.
Ha de!
//Tomas