Väderrapport!
Många är vi som längtar efter våren nu, så jag tänkte vi kunde uppdatera oss lite med hur långt fram våren är runtom i landet.
I stockholm sken solen upp strax efter lunch idag, det är ca 4 grader varmt och snön försvinner väldigt fort, nu kan jag nästan se vad som gömmer sig i rabatterna.
Hur är vädret där du bor?
//Gisela

I Bergen är det 10 plusgrader och ganska klart väder. Rosplantan på balkongen börjar sätta skott nu, så vi får klippa ner den snart. Appropå djur i trädgården (#1), så hade mina föräldrar i Borlänge besök av två älgar i trädgården förra veckan. Lite häftigt!

Vi har 10 grader varmt och stararna har kommit till skåne.
Det ska bli varmt enligt smhi i helgen och det är verkligen skönt. Krokus blommar och annat smått och gott.

#1 Vilken underbar bild! Visst är rådjur vackra? Jag gillar dom även när de äter upp tulpaner!
I Borås regnar det, vad annars? Men det är varmt i alla fall, snön ligger bara kvar i kanterna och i morse när jag öppnade balkongdörren sjöng fåglarna för fullt. Nu känner man att det är vår!//Lena
I Degerfors har dagen varit mulen men varm hur varm vet jag tyvärr inte har ingen termometer =(
Men solen "försökte" lysa igenom i dag så det blev ett sånt där skimmer ni vet när man känner att ..jaa snart kommer den fram =) det gjorde den aldrig men endå , det gav hopp =)
Sedan är det en speciell lukt i luften för varje årstid det luktar vår på något sätt .Be mig inte förklara hur för det kan jag inte =)
En molnig rapport men med en strimma sol från Degerfors

Här i Sörmland (Vagnhärad/Trosa) skiner solen, har vart + 9 på em. Katterna har vart ute i kattgården, vi har den utanför ett fönster så det har blivit vädrat här i dag.
// Rita

Här i Kramfors ligger snön kvar länge till känns det som när man tittar ut, idag har det dock inte snöat, men det gjorde det igår. Inga "vårtecken" än mer än att fåglarna kvittrar på morronen och det skiljer mkt på ljuset från dag till dag….
En galen bild på en av våra hundar, hon ÄLSKAR snö och att gräva sej ner så hon knappt syns
Bilden tagen i förrgår, så nog har vi snö alltid

Har i Karlstad har det oxå varit + grader o slask lite regn. Åh som jag skrev i en annantråd så är gräsmattorna framme ja inte hela men lite av dem i alla fall.

Ingen mer väderrapport runtom i landet? Kom igen nu, det måste vara vår på gång i fler städer än i stockholm…

I dag den 17 mars skiner sola i Karlstad meeeeen det är storm!! Det blåser isvindar
.
Hur är vädret hos er då???
I Bohus (strax utan för Götet) skiner solen från klarblå himmel och det är säkert tio plusgrader ute. Blåser gör det dock.

Sundsvall:
Vi har snö kvar och det snöade i natt. Idag är det 6 + men det blåser. Längtar till våren och att snön försvinner. //Kristin

Här i sydligaste skåne skiner solen och det är hyfsat varmt. Men det BLÅSER så man kan knappt gå utanför dörren utan att blåsa iväg…huuu! //Kaisa

I stockholm är det mulet och blåsigt, runt 5 +. Solen vill gärna titta fram men orkar inte..
Här i Kinnared i Halland har vi krokus och snödroppar! Solen lyser och himlen är blå! Men här blåser det också! Har precis varit ute men två av barnen på promenad…
Här uppe i Luleå är det +0,8 och det snöar… men baa för nån dag sen hade vi regn….
igår var det sol ute.. vårväder men kyyyligt.. och idag SNÖAR det :(

Här i Stockholm har vädret växlat till regn och blåst. Det är så trist nu vill man ju ha vår och hellst sommar. //Margona

Ösregnar & blåser..
I landet Tyresö är det BARA REGN idag

Ja här i Karlstad idag regnar det o blåser så just nu är det datan eller tv som gäller
.
Jag vill ju ha VÅR så man får vår känslor o pirr i kroppen hihihihihi

Dagens väder i Göteborg:
Tidig tidig morgon: mulet
Morgon: strålande sol!
Lunch: Hagel
5 minuter senare: STORA snöflingor!
Runt två-tre: sol
Runt fem: mulet
Inte klokt! (Jag gick och handlade i strålande sol - t o m såpass att jag hade solglasögon på vägen hem med mina kassar - och några minuter efter att jag kommit in kom haglet… snacka om tur!)

I stockholm är det grått och mulet, temperaturen ligger strax över nollan. Det gör inte så mycket, ligger i flunsan, kraxar och kan knappt prata, ska se om jag i allafall orkar fota barnen på deras 11 veckors dag.

#26, tack, det skulle ju onekligen vara skönt att bli pigg till helgen, de har ju lovat sol och värme då..

Ja idag har det snöat o igår var det RIKTIGT vår väder MEN??? Bara o vänta vidare!!

Idag har jag sett ett riktigt vårtecken mängder av motorcycklar!!! Mannen har dammat av sin mc igår också.
Idag har vi haft ca 14 grader men det har blåst rejält. enligt SMHI ska det bli riktigt fint här nu i början på veckan…
Så i Skåne är det definitivt vår!!!

Ååå vad härligt med våren… har det ganska varmt här uppe i Norrtälje oxå… kanske 12 grader och sol… äntligen sol.. och jag såg mina första tussialgo i helgen… ÄNTLIGEN VÅR!!!

#33 gud vilken härlig bild!! Men är det inte tidigt, eller blommar de så tidigt längre söderut? I stockholm skiner solen och det är underbart ute!!! Sandbilarna har fullt upp med att sopa upp allt grus, och inet en unge har jackor på sig när de är ute på rasterna..

#34 Allt är tidigare i år eftersom vi inte har haft någon kall vinter. Men just denna sorten är tidig, de andra har inte börjat blomma än. Men visst är det vackert! //Kaisa

Man kan nog säga att det är vår i Malungsfors också vi har haft strålande sol hela dagen.Det är just nu 14 grader i skuggan kl 15,38 på eftermiddagen.Men vi har ganska mycket snö kvar men det går fort med den så den är väl snart borta./Marina

I dag är det strålande väder i Stockholm och i Upplands Bro där jag bor…ca 15 grader varmt och snart ska jag och den blivande mannen avnjut aen lunch i solgasset! Vad gör ni andra en sådan vacker dag?

Jag själv har varit i skolan halva dagen och har nu börjat jobba. Ett underbart väder här i Stockholm som du redan skrivit Gisela. Ha en trelig helg!
Margona
en bild till…..