Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 277 ggr
Krokus
0

Katthår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland blir man trött på dom…och med dom menar jag de med fyra tassar och MYCKET hår…utom när det är dags för utställning, då har dom inget hår;) Det är ju en tråd i sig själv..eller!

Nu tror dom att jag har köpt en jättekattsäng till dom…jag hittade alla tre i den nya och nybäddade gästsängen..massor av nya mysiga kuddar.

Det kommer inte att dröja länge innan dom har lagt hela sin päls i den nya mysiga gästsängen…för vi ska ju på utställning i maj och då ska vi ju inte har någon päls kvarFlört

Det är tur att de är så himla mysiga, goa, charmiga och alldeles underbara så att man glömmer att man ibland blir tröttSkrattande

//Yvonne och 12 tassar

Anneli_G
0

Ja det är himla tur att de är så gulliga… annars skulle man vara tokig på dem för länge sedan… av nån konstig anledning så lossnar det nästan inget hår alls när man kammar lilla skrot… men ändå är det en hel katt man damsuger upp från mattan för jämnan… *suck*

Bru-Zar-Nas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med!

Katthår finns överallt utom på katten, särskilt om det vankas utställning. Känner igen mig. "En som har bikinikatter vid fel tidpunkt" Glad

Mylingens
0

Ja det där är konstigt, det slår aldrig fel. De katter vi hade tänkt att ställa i vår har nu redan bikinin på medans de katter vi inte har planer på att ställa håller på att sätta päls. Det är något jag lärt mej nu under dessa år som uppfödare, planera går inte alls när man håller på med katter… Glad

Just nu har vi så många som fäller så jag bestämde mej för igår att dörren till sovrummet får bli stängd om dagarna. De ska tvunget ligga på vår säng och det är så tråkigt för vårt nya fina överkast är alldeles fullt med katthår hela tiden, och de är så svåra att få bort. Så nu får de nöja sej med att håra ner resten av huset Skrattande //Kaisa

pionen
0

Jag har två katter en korthårig o en maine coone alltså långhårig de sover på vår säng om dagarna får ha dubbla sängöverkast.de hårar mycker även om man kammar dom ofta,men de är mina gullegrisr,

Froydis
0

hår? hvor? Förvånad hehe.. livet uten støvsuger er utenkelig..