Hur ser er vardag ut ?
Nyligen har jag börjat att jobba 4 timmar om dagen .Innan dess har jag gått hemma i över 10 år! Då flytta jag fram allt hela tiden…
Nu käns det som man har fått mer tid över & lust att göra nåt
jag går upp kl 6 går ut med hunden fixar kaffet innan se till så ungarna kommer till skolan . städar kattlådorna ..fyller på mat & vatten åker buss till jobbet ..Hem igen ut med hunden fixa kattlådorna busa & mysa med katterna ..fixa mat . städa /Tvätta .hämta barn
Hur ser er Vardag ut ???
Uppe med tuppen.Jobbar heltid,hunden är med på jobb och katterna har sällskap av varann.Handla på väg hem,städa(dammsuger varje dag)tvätta,fixa mat.omvårdnad på hund och katter samt barnen ska ha sitt. Tralalalalala
Det är la härligt att komma hem & mötas av ett gäng glada Skogsiar & en liten hund :)

Jag går upp mellan 5.30 och 7 (flextid…. sen beror det på om jag jobbar hemma eller på jobbet). Har oftast varit vaken ett tag eftersom Buster väcker mig och spinner och vill gulla. Duschar, fixar i ordning mig. Ger katterna mat och vatten. Äter frukost, iväg med bussen om jag ska till jobbet, eller landar i soffan med datorn när jag jobbar hemma. Tar rast då och då så katterna får lite omtanke och lek och så jag får lite mat. Efter jobbet blir det mer kattumgänge, ibland går jag på stan för shopping, ringer vänner, kikar på TV, surfar, tvättar, städar. Sen sängen mellan 21:30 och 22:30 oftast.

Du milde, vilken energi du verka ha, Susann! 

För mig är inte många dagar sig särskilt lika iom att jag för tillfället läser på halvtid samtidigt som jag jobbar ideellt med ett stort jubileum.
Idag väcktes jag vid fyrasnåret av två osannolikt busiga katter som for fram och tillbaka genom lägenheten… Så höll de på till framåt sex då jag lyckades somna ett tag igen innan Rennie hoppade upp i sängen för att gosa och skulle ligga på magen och spinna högljutt. Sambon sov sig förstås igenom allt detta, men jag är lättväckt :P Sen har det blivit nyttjande av råsaftcentrifugen jag fick i födelsedagspresent förra veckan(rekommenderas!), vipplek med katterna, ett antal telefonsamtal och mail kring jubileet, en inbokad lunch med sambon nere på stan vid 12, avfärd till ett möte på Öckerö vid 13, genrep på Konserthuset vid 18.30 (konsert tors & fre, jag är med i Symfoniska kören här i Gbg) och sen får jag komma hem och stupa i säng vid tiotiden. Dirigenten vi har denna konsert kramar fullständigt musten ur oss! (Därav det faktum att jag inte orkade leka med katterna innan jag damp i säng igår, vilket gjorde att de vaknade tidigt…)
Jo, det finns föreläsningar också, men just onsdagar är jag faktiskt helledig!
Ja här ligger man inte på Latsidan :) Ni kanske är två som delar er vardag . Men jag är ensamstånde så jag får vara både mamma & Pappa :) så det gäller att hålla i gång hela tiden !