Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 655 ggr
Margona
0

Panik behöver tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt problem är min Amadeus som fått bilolja i sin svans. Jag har försökt med allt och det går inte bort. Jag har försökt med majonäs men det har snarare förvärrat saken och idag har jag badat honom med något medel jag köpt på djuraffären men det vart inte bättre. Han ska ju ställas ut om ca 1 månad så jag vill ju inte behöva klippa i svansen. Är det någon här som kan ge mig ett tips på vad jag kan prova.

MVH Margona

Nenya
0

Har du tillgång till Goop eller Yellowgel?
Annars skulle jag försöka få tag på ngt som bilmekaniker använder för att få bort olja från sina händer, men använda det med försiktighet och naturligtvis vara väldigt noga med sköljningen eftersom de medlen är väldigt starka! och det är nog inte alls fel för pälsens skull att ha i balsam efter att ha använt ngt så starkt avfettande, annars blir antagligen pälsen väldigt torr!

Labolina_73
0

gå det inte med vanliga diskmedlet yes, det vet jag funkade på syrrans hund iaf..

lycka till…

Vildvittra
0

Jag har användt något som heter SRC för borttagning av olja  på händer och det torkar inte ut. Tänk på att du inte köper något medel som innehåller pimsten eller något liknande, det förstör pälsen mycket och skinnet. Det är som små slipstenar.
SRC innehåller inte det och det finns på välsorterade färgaffärer.

//Veronica

Margona
0

#! och #2 Jag provade yes och något medel som används för att ta bort olja som jag fick av min sambos pappa förra veckan men det hjälpte inte heller. Vad är Yellowgel? Var kan man köpa Goop och vad är det?

Margona
0

Jag tror det hette SRC det jag fick som jag använde förra veckan det var något man använde för att tvätta händerna om man fått olja på dem. Det var inget som skadar och det var inte så starkt.

Labolina_73
0

#5 hm men fy så jobbigt,,

hoppas att det löser sej så du slipper klippa.. Fundersam

Margona
0

Ja det hoppas jag med har verkligen försökt med nästan allt inget vill hjälpa. Jag ska väll kanske försöka med Goop vad det nu är och fick också ett tips om något som heter Galltvål.

Margona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag så glad och lättad eftersom det gick att få bort oljan från Amadeus svans. Detta tack vare Lena, S*Nenyas som har varit hos mig och hjälpt mig att bada honom. Goop hjälpte verkligen och jag ska definitivt köpa medlet på nästa utställning vi ska på. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka Lena för hennes hjälp. Hon är verkligen en mycket hjälpsam person. Jätte tack till dig om du läser detta.

Hälsningar Margona

Frostvikarna
0

Gud vad skönt för dig Margona och vilken gullig tjej som kom hem till dig och hjälpte er! Sånt tycker jag om!!