Mina pärlor
Vilka sötisar! Jag tycker smoke är så fint! Men jag har en fråga, när en svartsmokekatt har "sommarpäls" ser den bara svart ut då? Eller kan man fortfarande se tydligt att den är smoke?
Åhh härlig färg på Funny! 

Supersöta små missar.. :-)
#5 Både och kanske jag kan svara på denna fråga….det är väldigt individuellt från katt till katt.
Det beror mycket på hur mycket silver de har och hur det framträder…
Mammakatt tex som du ser ovan ser ju blå ut….men har jättemycket silver i botten som syns när man lyfter på pälsen…det framträder när hon rör på sig på ett ganska effektfullt sätt.
Sedan finns det de som får silvertomteskägg…..men det tappar de gärna på sommaren .
Sedan har vi Esmeralda som tillhör en egen kategori *skratt*…kolla in bilden. Esmeralda är alltid lika silvrig.
Fairlight och Funny är två ganska dåligt smokade katter enligt mitt tycke o smak.
Åh vad fin hon var! Vill ha precis en sån färg på katt nån gång… 
En fråga till då, från en nybörjare. Hur ser man om kattungar kommer att bli "bra" smoke? Är det att de har mycket silver från början? Eller är det bara en smakfråga?
#9hehhehe
Har fått lära mig av någon(kommer ej ihåg vem) att en riktigt bra smoke är en katt med mycket silver i botten, den skall se enfärgad ut men när man lyfter på pälsen så skall det avslöjas ett "himmelrike" av silver.
För mig är en bra silverkattunge….en sådan jag inte tvekar på utan som har klara kontrastlinjer.. Viktigt är också att man redan tidigt kan se silver över hela kroppen och inte bara bakom öronen.
Det finns olika grader av kallhet och klarhet i silvret…som också förbättras efter parningar med bara silver på riktigt bra smokade katter från början.
Ovan ser du en bild på min hona Anastacias päls…
Hon har gett klara och tydliga silverbarn ingen tvekan där inte.
Ja, du får väl hojta till om hon ska ha några fler kullar då… ts 
#11 Hihihi
Lilla "Fia" som närmar sig 7 kilosstrecket skall snart bli glad kastrat men planerna är att ta en sista kull på henne;) Hon blir snart 6 år så nu kan hennes unga döttrar ta över så kan hon få bli kattunge igen som jag märker att kastraterna blir*fniss*
Som vanligt vill damen inte löpa när matte vill det;)