P-Piller
Hur många ger p-piller till sina honor även om de inte har en hane?
Många kattägare finns det och många åsikter om p-piller.
Är det bättre att låta honor löpa eller att ge p-piller?
Vi har ju ingen hane… Men Beauty har fått gå på piller nu de sista 3 veckorna… Löpt väldigt tätt sedan nyår utan att gå ner sig och vara jobbig, men nu sista löpet vara hon jätte jobbig och gick ner sig. Snart är det väl lilltösens tur att börja löpa… lagom till SVISS utställning kanske… Förresten, vad tycker domaren om löpande honor?!

Min ena hona ska jag börja med p-piller på ja även de andra oxå för min hane börjar bli könsmogen nu. Jo men varför jag först o främst ska börja på den ena är för att hon går o kissar i tvättkorgen o på element hyllan mm.
Gör Era honor oxå så (kissar i protest??) typ när de löper??? Blir de bättre med p-piller tro???

Min förra hona fick p-piller fast hanen kastrerades. Hon löpte ganska ofta o jag ville inte riskera att hon gick ner sig..
Min nya hona är snart 9 månader o har inte löpt än.. så jag har inte tagit beslut i det ännu..

Min hona har vi på p-piller. Vi började med det eftersom hon började löpa en månad innan en utställning och vi ville ha med henne på utställning utan att 'riskera' att löp började. Sen har hon fått gå på p-piller för jag vill att hon ska växa till sig nog innan kastrering. Hon ska kastreras nu i vår. När hon löpte första gången småkissade hon i sängen på vårt överkast flera gånger. Nu när hon äter p-piller och inte löper har inte det återkommit. Jag valde p-piller åt henne istället för att löpa tills kastrering. Jag tyckte att hon blev sliten av löpet, sen blev det en hel del skönsång också :).

Vi har haft honor som markerat under löptid i många år. De skvätte(r) dock endast vid löp, och kiss i säng/soffa var alltid första tecknet på löp, så p-piller var ett måste.
Honor som löper så ofta och hårt att de går ner sig mkt mår säkerligen bättre på piller än utan.

Min bäbis löpte i ett efter sitt första löp och eftersom hon var så liten till att börja med så valde jag p-piller till henne så hon inte skulle bli dålig…

Ja så känner jag det också går de ner sig och ska ställas mycket är det ju svårt att ha de löpande. Det finns ju också en risk att ha de löpande hela tiden. Sen är ju p-piller också en risk. ja det är inte helt enkelt det där. Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra ännu det beror på hur de kommer att bete sig.

Igår började Bella löpa, det var svårt o veta om det var löp först MEN senare på kvällen då började det riktiga lööööööpet ja skriken. Så då fick hon p-piller o idag så skriker hon inte längre. Åh idag började Mamma Maran oxå så nu får hon oxå p-piller. Lite bra att de började samtidigt så de kan få pillret samma dag!