Hur lång tid?
Efter det att slemproppen har gått. Hur lång tid har det då tagit för era honor innan de börjat föda? Lite nyfiken, för jag vet att det kan variera mycket, allt ifrån en halvtimme-timme till flera dygn. Eller ännu längre, i värsta fall.
Så, hur har det varit för era honor? Kul om ni ville dela med er av er erfarenhet av detta. 

Ingen som minns hur lång tid det tog & vill berätta? 

Jaaa du,, jag missade ju allt nu när min Augusta fick sina bebisar,, så för henne gick det väldigt fort. Iaf för fort.. eftersom jag missade det..
Jag kollade henne väldigt noga innan jag la mej då var kl 00,20 inte en tendens till att det skulle börja. kl 05,50 väckte min man mej,, det är klart,, va!!!!???? vadå klart,,, hm skojjade han med mej eller,, näe det gjorde han inte,, Augusta var klar..
5 små bebisar..
//Linda

för chloe tog det ca en halvtimme timme ngt efter att slemproppen hade gått. men jag ringde till vetten och det kan tydligen ta upp till ett och ett halvt dygn

ojsan,, hm missade det att slemproppen skulle ha gått.. jag trodde att eller äsch, jag vet inte vad jag trodde,, jag missade det ju iaf,, i mitt svar skulle man kunna fatta det som om att jag gick och la mej efter att slemproppen hade gott men inget annat hänt,, så var alltså inte fallet.. ingen slempropp hade gott när jag la mej.. :-)
Jag tror det är olika från katt till katt och från kull till kull… Lycka till ska väl snart komma igång nu
…

Ja, jag hoppas de kommer snart. Inget än i alla fall.

Hur går det Nina, händer det nått spännande hos er.
/Jessica

På tal om slemproppen.
Förstföderskan ringer till barnmorskan då hon börjat känna värkar.
-barnmorskan: har slemproppen gått??
-ja,han har gått ut och köpt tidningen.
Ha en rolig o trevlig fortsättning på söndagen.
//Inger
#8 Ha, ha, ha!
Susanna

#8 Ha ha den var bra!/Lena

Nej, tyvärr Jessica!
Det var en lång dryg väntan detta! Men Tiffy mår jättebra i alla fall. Läste att i vissa fall så hade slemproppen gått flera veckor innan förlossningen, suck! Men har det fortfarande inte hänt något inom några dagar, så får vi väl åka upp och ultraljuda henne. Hoppas hon inte har lurat mig, men i så fall är hon skicklig, för alla tecken finns där 

Suck! Jag är så trött och har huvudvärk, så nu går jag och lägger mig att sova ett tag. Jag tar Tiffyn med mig och så kommer hon nog att väcka mig om det är dags. Än har det i alla fall inte hänt nå´t.