Ögonfärg
Enligt rasstandard på norsk skogskatt är alla färger på ögenen tillåtna utom "coat colours". Någon som kan förklara för mig vad det betyder. Vilka färger är inte tillåtna?
översätter man så står det.
alla ögonfärger tillåtna oavsett vilken pälsfärg katten har
Oj då! Min engelska är uppenbarligen inte vidare bra. Kan en katt ha gröna ögon också då?

Alla färg är tilåtna, även oddeyed

Tycker det är så fint när de har gröna ögon. Men det är väl ganska ovanligt?

Jag gillar också gröna ögon!
Här är en bild på min Tryffel.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Mina kattungar är fem veckor nu och deras ögon börjar ändra färg, utan Baderaz ögon som bara har blivit mer klar blå så jag hoppas på att han verkligen får blåa ögon, vore riktigt kul. Skall ta nya bilder på dem i morgon.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#16 klarar du av att sälja han då da
.. låter läckert

#18: Haha vi får se. Ögonen kanske ändrar sig i sista stund med. Men han är jätte fin med blå ögon eller utan=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Vet ej vad den här ögonfärgen kallas annat en bruna…men fina är de! Katten på bilden heter S*Tam-Trion's Juicy Fruit.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Här kommer en till svartsköldpadda med blå ögon, nämligen S*Jackson's Fina.
Susanna

Massor av vackra katter med vackra ögon. Tror att jag tycker bäst om gröna. Men #25, vem är den snygga killen?

Min vita hankatt har vackra blå ögon men de är svåra att få på bild! Ofta blundar han på korten!

Ja, han ser verkligen fin ut, men….namn?!? Vilken uppfödare kommer han ifrån och har du tänkt dig att hålla honom fertil?

Vilka fina katter! Djupgröna ögon är mina favoriter, & så blåa.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#38 Varför inte?? Ögonfärgen ska inte spela någon roll. /Sylvia

44# Underbar!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Näe, det trodde inte vi heller.
"Han har ju väldigt mycket vitt så de ljusa ögonen blir väldigt tråkiga", sas det.
Men vi håller då inte med om det ! :P
Tack Annika för Världens finaste Charmtroll med Världens finaste ÖGON! ;)