Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 568 ggr
LittleL
0

En fråga om HCM...

Jag tänkte att jag skulle testa min hona för HCM, och då undrar jag om någon vet vilka regler som gäller vis utställning? Hon är nämligen anmäld till ett par utställningar framöver. Gäller samma karensperiod för HCM-test som för vaccinationer och veterinäringrepp, alltså 15 dagar?? /Sylvia

Pia
0

HCM-test utförs ju gm scanning, det finns ingen karens på det…

Det enda skulle ju vara om veterinären behöver raka pälsen för att kunna scanna ordentligt, det ser ju inte så käckt ut på utställning:)

SillyZones
0

Du kan ju alltid be om att d rakar så litet som möjligt. Sist Ozone testades så blev hon bara rakad en liten fläck stor som en tioöring.. Det syns ju knappt.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

lynxeyes
0

Ibland behöver veterinären ge katten lite lugnande innan undersökningen och i såfall om detta skett så har du samma karens som vid vaccination på själva sederingen. Men undersökningen i sig ger ingen karenstid.

Lycka till!!

// Sophia

ronjo
0

Jag vet att det finns veterinärer som blöter pälsen med tvättsprit, så ska det gå lika bra som att raka.

Det är bara att hoppas att man inte fastnar i en poliskontroll, om man har bil, det luktar ju ganska mycket!!Flört

Zolas
0

När jag testade Gorek, så vare sig rakade eller blötte de pälsen. Inga som helst problem, och ändå har han MYCKET päls!  Skrattande

Kronängens
0

Vivvi blev inte heller rakad, trots mycket päls. Däremot fick hon någon gelé på pälsen som jag tog bort med vatten. Hon hade visst kunnat slicka bort det men jag tyckte att det var bättre att ta lite vatten på det.

Zygots
0

När Sham testades så både spritade och rakade man, och det var ingen tioöres fläck det inte…..=((.

Men gillar iofs att han har mycket päls. Utst får väl vänta tills pälsen vuxit ut igen.

//Annika

[Skogsjentans]
0

GladTestade "alla" mina tre katter samtidigt på Strömsholm, superbra vetrinär, ingen sprit, ingen gelé eller rakning. Ingen sedetering heller, men ett besök till "hundrummet" krävdes för att Cirrus skulle sluta spinna…

//Marianne