Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 273 ggr
rosamilton
0

Kan man lämna

en kattunge på 16 veckor ensam i 24 timmar? Vi har blivit bjudna på en fest där vi om vi tackar ja kommer att vara borta över natten. Det känns inte idealt… funderar på om vi måste tacka nej. Det är så olyckligt att de som kan vara kattvakter också är bjudna på festen.

Hoppas att ni inte betraktar mig som oansvarig nu, det är bara en fråga och det är så länge sedan jag hade katt… Det lutar åt att tacka nej som sagt…

Seerath
0

Hm, problemet är ju att katten är så liten och helt utan sällskap. Det har hänt att jag lämnat mina katter ensamma för en sån period men dom har ändå varandra då.

Personligen skulle jag nog inte rekommendera det. :/

EddaM
0

Ni kanske har någon kompis eller något syskon som kan tänka sig vara kattvakt?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

rosamilton
0

Jo, det är väl så jag tänker också… att det hade varit ok om den hade haft en kattkompis, men så är ju inte fallet. Som sagt kattvakt hade ju varit bäst. Vad tycker ni om kattvakten inte kan bo hos oss utan att katten måste byta hem för ett dygn?

Kronängens
0

Jag tycker det är bättre om katten får byta hem för ett dygn, jämfört med att den skulle vara ensam. Men det är bara vad jag tycker.

Sagolika
0

Håller med. Om det inte går att ordna passning i kattens eget hem, så låt ngn annan passa den hos sig ett dygn, så slipper ni oroa er för den.

SChamuels
0

Säger som dem andre här att bäst är att fixa en kattvakt.24 tim.är för länge.Jag skulle inte göra det med vuxna heller.

Hoppas du hittar nån så du kan gå på festen.