Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 296 ggr
SannaE
0

Första Norge uts. Hjälp!

Vi ska på våran första utställning i Norge om 2 veckor.
Är det nånting speciellt att tänka på som skiljer sej från Svenska utställningar?

Vårat burskynke har vi knytband på som vi knyter fast i buren, funkar det i Norge, eller är det någon som kan ge förslag på hur jag bäst sätter upp burskynket i Norge?

Visst är det samma burmått på dom svenska och norska burarna?

Nu börjar jag bli lite pirrig Generad

//Sanna

Bengan.
0

Är osäker om det går med knytband då det inte är galler i taket på Norska burarna, de hade nåt sorts plastlock. Jag har även för mig att det var hel plåt på baksidan och gavlarna. Vi körde med spiraler och dessa fick vi slå knut på då buren var något kortare än de svenska.

Mvh Bengan

erspers
0

det går nog inte med knytband dessvärre..det är helt plana plåtväggar på tre sidor o galler framåt/utåt om du förstår hur jag menar?..men det går att klämma fast burskynket med "locket"/taket på burarna..så det fixar sig säkert ändå..vi har hakar på vårt burskynke som vi hakar i runtom..

//Stefan

ronjo
0

Jag tror att det fungerar med knytband!!! Det är hål i plasttaket där du kan sticka upp det ena knytbandet och så det andra på utsidan, mella plasttaket och bur väggen.

Burmåtten är mindre än på våra burar!!

Har du kanal på burskynket så att du kan sätta in gardinspiraler?? I såfall kan du få exakta mått på spiralerna av mig.

SannaE
0

#3 Vi har dubbelbur. Jag tar jättegärna måtten för gardinspiralen, vi gör om skynket lite så de går å sätta i gardinspiral så vi inte står där utan skynke.

Tack för alla era svar!