Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 674 ggr
Zygots
0

Ang Kattungepaket!

Sorry att jag startar en ny tråd, men jag vill bara upplysa om att jag ALDRIG under mina 20-år som uppfödare skickat efter ett kattungepaket
Jag hade ingen aning om att jag var tvungen att göra det.

Jag är sedan ca 2 veckor tillbaka medlem i Hill's uppfödarklubb, så, även om jag nu KUNDE skicka efter kattungepaket, så hade dom knappats hunnit med de kattungar som flyttade förra helgen.

//Annika

Mylingens
0

Nä…vad ska man säga, skrattretande är det i alla fall. Att man skulle vara tvungen att skicka efter kattungepaket för att få kalla sej seriös det visste inte jag heller. Jag har helt missat den uppmaningen från Sverak!

Men nu har jag ändå gjort det, jag har skickat efter från RC till alla våra kattungar för jag har tyckt att det är en trevlig idé. Men jag är tydligen oseriös i alla fall…hmm. //Kaisa

Silverfarans
0

Men Ärligt säger Sverak att man är tvungna??Förvånad

Dizcord
0

Jag hoppas ingen tar sidan seriöst. Den ser för det första inte det minsta seriös ut.

Har all sympati för er som blivit utpekade där..

Mylingens
0

Näää!!! hihi…det behöver man inte, jag bara skojade! //Kaisa

Mulan
0

Hemsidan med "oseriösa" uppfödare kallar jag en sida för kvalificerat skitsnack. Jag skulle DEFINITIVT anmäla om jag hamnade på en sådan lista, även om jag har svårt att se att någon seriös person skulle ta den på allvar.. Rena rama sandlådenivån på innehavaren av den hemsidan…

Zygots
0

Hmmm, jag har aldrig varit medlem i RC:s uppfödarklubb, då jag inte använder deras foder, och jag kan också meddela att jag inte är beroende av maten i kattungepaketen (hur mycket det nu kan vara i ett kattungepaket) för att föda mina djur.

Jag har som sagt aldrig skickat efter några kattungepaket och har inte intetionen att göra det heller, trots mitt nytecknade uppfödaravtal med hills.

Så det är HELT RIKTIGT att jag aldrig skickat med några kattungepaket, för jag har aldrig beställt några. 

Jag tor att detta faktiskt kan falla under "förtal", då de som finns på Lasse63:s svartlista blivit kallade för oseriösa. Detta är ju LÖJEVÄCKANDE!

//Annika

Som inte heller i fortsättningen kommer skicka efter kattungepaket.

ciss
0

Vad är länken till Sveraks hemsida? Kan någon skickade ett meddelandet med den? :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mylingens
0

Med på listan finns oxå ett uppfödarenamn, S*Vildvittrans. När vi ansökte om stamnamn så var det detta namn vi ville ha men efter kontakt med stambokföraren så fick vi reda på att det redan fanns men att det aldrig varit aktivt, inga kattungar finns registrerade därifrån. Men jag var så dum att jag redan hade ordnat ett domännamn med vildvittrans så därför är vår hemsideadress just den. Men därför är det väldigt märkligt att även denna uppfödaren med just detta stamnamn finns uppskriven på listan, de är tydligen inte aktiva och några kattungar har aldrig sålts med det stamnamnet. Så man kan ju undra var Lasse63 har fått sina uppgifter ifrån…. //Kaisa

Silverfarans
0
Zygots
0

Jag skall kontakta Hills i morgon, kan någon åta sig att kontakta RC, för att höra om Lasse63 har varit i kontakt med dom.
Att bli stoppad ifrån att få kattunge paket, som L63 skriver på sin sida att han har gjort, för katterierna på hans svarta lista.

Vi lever i ett samhäller där det tyvärr finns så sjuka människor som just L63, så för att kunna stoppa någon ifrån att begära vad som ingår i ett avtal skrivet och undertecknat av båda parter, i mitt fall, jag och hills, krävs lite mer än ett telefonsamtal ifrån L63.

Det kanske också skulle se LITE konstigt ut om denna L63 dessutom hade en hel hord av katterier som alla var lika goda kålsupare……=)

Nej, L63, kom med något bättre.

Jag vill också berätta att jag kopierat ner och sparat den aktuella sidan med förtal och kommer i morgon efter min kontakt med Hills att lämna över ärendet till polisen.

//Annika

offsides
0

Dom här trådarna om Kattungepaket var nog det sjukaste på länge…

Tror personen som publicerat listan att någon uppfödare är så girig att hon/han beställer kattungepaket för att få del av de ynka grammen mat… Hallå ville vi tjäna pengar skulle vi nog knappast hålla på med kattuppfödning?

Jag skiter fullständigt i Kattungepaket, visst brukar jag skicka med dem men ibland glömmer jag skicka in uppföljningslapparna betyder det att man kan hamna på listan?…

Hade vårt stamnamn varit med hade jag bums kontaktat Foderleverantörerna och undrat över om de känner till denna lista.

Säkert jättemånga här som kommer att handla hos Lasses Zoologiska i framtiden…

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

SChamuels
0

#8 Hahahahahaha

SChamuels
0

Det är ju helt klart ern hämndgrej detta.

Mina kattungar hade resväska med sig med en massa div.saker samt mat från både RC och Hills.det var tänkt jag skulle chippa dem för det priset jag tog men då kattungarna skrek nåt fruktansvärt ville jag inte göra det,i stället fick dem medl.skap i sydkatten året ut som kompensation.

Så har jag gjort.Antigen man gör si el så har det väl för bövlen inte med seriös att göra.

Det seriösa i uppföderiet handlar om helt andra saker men det har ju inte dem begripit.Skrattande

Sissi
0

#10 Bra där!!!

Det är verkligen inte ALLA som är med i Royal Canins eller Hill's uppfödarklubb och därmed har rätt att beställa sina kattungepaket. Däremot tror jag de flesta iaf skickar med lite av den kattungemat som ungarna är vana vid. Sen är de upp till var och en att bestämma vad man vill skicka med eller ej.

VARFÖR skulle man använda kattunge mat till sina vuxna katter, det vet ju ALLA att det inte är bra.

Den där Lasse verkar inte ha alla getter i hagen…som man brukar säga…och VARFÖR överhuvudtaget bry sig…suck!

PS. Måste bara tillägga att Manicken är ursnygg, trots att han slog min Hubba Bubba i Örebro *ler*!!!

//Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

SChamuels
0

Ärendet ska ju upp till Sverak så det lär bli tilläg där kan jag säga.Skrattande

Klubben är dem redan uteslutna ifrån och nån annan kommer dem inte in i heller.

Så kan det gå när haspen e på.

Zygots
0

Men jag ÄR nog lite korkad i alla fall….det slog mig precis, Genom sig själv,, känner man andra..=)

Kan det vara så tro, L63

//Annika

SChamuels
0

Du e för go du…..hahahahaha

Japp rätt………..nej du e inte korkadSkrattande

Seerath
0

Jag blir ju nyfiken nu ._.

Sissi
0

#16 Tänkte också på det…ha ha ha!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Zygots
0

#18, vad är du nyfiken på?

Seerath
0

#20 din och SChamuels diskussion, hänger inte med. :/

Sagolika
0

Alltså vad fan e nu detta? Jag står tydligen också med där.

Jag har skickat med kattungepaket till köparna med lite mat. leksaker, halsband och så. Så det stämmer inte alls att jag inte skulle ha skickat med det till köparna Skrikandes

Det stod i någon tråd här att denne Lasse var ett nytt nick för en annan person. Hittar inte just nu. Vem av er skrev det och vem var denne Lasse egentligen? Var det "vanvårdspersonen" eller vem?

Jag är SÅ trött på folk som försöker sabba för en på olika sätt!

SChamuels
0

Japp på att genom sig själv känner man andra,alltså L63 då:)

Nej på att Annika inte är korkadSkrattande

Zygots
0

#21 och #22, ja vad jag förstår skall det tydligen vara så. Gå in och läs tråden Katterier som fuskar med kattungepaket.

Jag har för övrigt ingen aning om vilka dom är, har aldrig träffat dom eller varit "utsatt" för dom förrän nu.

Jag har bara sett bilderna som cirkulerat och förstås TAGIT AVSTÅND ifrån det sätt de har behandlat sina djur på. Men det har hela Sverige gjort.

//Annika

Tita
0

Jag står också med på listan jag har oftast men inte alltid skickat efter kattungepaket och det är väl för guds skull något man avgör själv om man vill eller inte.

Denna Lasse 63 hur gammal är människan egentligen?? snacka om att gripa efter halmstrån, dom måste verkligen vara desperata nu som dom håller på för detta är ju så sjukt barnsligt att man kan ju bara skratta åt alltsammans.

Seerath
0

ah, jag slarvläste slutet. Nu förstår ja. :/

Sagolika
0

Är Lasses Zoologiska en djuraffär & är det i en stad (vilken) eller är det en nätbutik? Så vi vet vart vi ska rekommendera folk att INTE handla.

Vildvittra
0

Håller mig till Specific´s kattungepaket som jag får hos veternären vid vaccination. Himla praktiskt och inga väntetider.

//Veronica

Sagolika
0

Jag hittade nu, så ni behöver inte svara.

Zygots
0

Ja du, L63, du har tagit bort sidan med din svarta lista och anklagelserna. Jag vill bara tala om för dig att det var lite sent påtänkt. Din sida ÄR kopierad med din adress, både nätadressen och dina personliga uppgifter.

Jag såg också att Gibbon är en av dina leverantörer, din hemsida, med allt du skrivit finns nu hos dom, Sverak, Polisen och Hills. Jag skall också personligen ringa försäljningscheferna för Gibbon och Hills som förut var mina arbetskollegor……=), tycker dom är toppentrevliga båda två!

Sedan får vi se vad dom rekommenderar att vi gör, för det är ju INTE någon bra reklam du gjort på din sida….men det tror jag du vet redan.

Ja, just det, jag glömde en viktig sak, hela tråden, "KATTERIER SOM FUSKAR….."finns också nedsparad och är skickad till de ovanstående, med ALLA inlägg.

//Annika

EddaM
0

Hoppas inte jag är med på någon sådan där lista ialf. Men jag har ju inte levererat några små ännu så det kan jag ju inte. Och inte sätter man ut andra uppfödares namn på en lista och kallar dem oseriösa pga kattunge paket heller. Underliga människor det finns, som bara vill förstöra.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Zygots
0

Ja men vet du vad Edda, det är skitprat. Det finns ingen sanning i det som skrivits där. Det finns katterier "listade" som aldrig sålt en kull, ett katterinamn som inte ens är aktivt och de som aldrig rekvirerat kattungepaket, alltså är det omöjligt att dela ut sådana.

Detta har ju ingenting med vår SVERAK verksamhet att göra, detta är ju någonting som FODERLEVERANTÖRERNA ger oss uppfödare som en uppskattning för att vi faktiskt köper vår mat hos dom. Att skicka efter dylika paket är ju frivilligt, det har ingeting alls med våra SVERAK åtaganden att göra.

Allt detta sker på frivillig basis, alltså också utdelandet, om man nu skulle ha skickat efter dylika paket. Jag vet faktiskt inte ens vad dom innehåller.

//Annika

Eydimork
0

Mycket sjukt får man vara med om på nätet, men det här ligger i topp må jag säga. Jiiiises Förvånad

Tummen upp för dig Annika!

EddaM
0

#32: Det håller jag med om att det är. och det är tråkigt att de skall hålla på på det viset.

Och det är sant, det har inget med Sverak att göra vad för foder man har till katten eller om man skickar med kattunge paket. (och från vilket företag, eller gör själv)

Jag har skickat efter och fått från RC, och det innehåller varsin påse foder och lite olika brochyrer. Inga leksaker.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Zygots
0

#33 och #34, visst kan man hålla sig för skratt. Ja, jag bryr mig inte så mycket om anklagelserna då jag vet att det är kvalificerat skitsnack, men att gå ut på internet som "seriös" handlare och "hänga ut" katterier med osanna anklagelser. Om det som skrivits på den "seriöse" zoohandlarens nätbutiks sida, kan ju inte kunden veta. Nej, det finns lagar att följa FÖR ALLA, och det som gjorts är ett LAGBROTT.

//Annika

Mylingens
0

#35 kunde inte skrivet det bättre själv, tack Annica! Vi är ju oxå uthängda på samma lista och jag är inte alls road av tilltaget. //Kaisa

Merlyn
0

Jag stod tydligen med…Förvånad

Och jag delar ut kattungepaket, har de inte kommit i tid så skickar jag med mat som jag köpt in, ibland får köparna dubbla paket, för man får ju kattungepaket från vet. ibland.

Jag har god kontakt med mina köpare och det är rent förtal L63 håller på med!!!!!

Tita
0

Jo nog är det förtal alltid, vi skulle gå ihop och sätta dit han så det brakar om det.

Sandra76
0

Såg att "anslagstavlan" var borta, men var det inte mycket norsk skogkattuppfödning?!!! något speciellt som han hade "i ögat" mot dem?

Mylingens
0

#39 De är anmälda till Miljö- och hälsa i sin kommun pga vånvårdade katter. De värst sjuka katterna har kommit därifrån varav en hane tyvärr inte klarade sej. De är avstängda från sin klubb och är eller kommer att bli, anmälda till Sverak. Så detta är deras sjuka sätt att försöka dj-las med oss andra uppfödare. //Kaisa

Sandra76
0

ok…bra…tack då vet man det…..

Sagolika
0

Undrar varför de tydligen valt att ge sina katter kall havregrynsgröt? De torde ju ha god tillgång till riktigt kattfoder om de har en internetaffär som säljer sådant? Mycket märkligt.

Sandra76
0

Hur har ni fått reda på allt??

*nyfiken…inte alls…hihi*

SChamuels
0

Bra jobbat Annika.Själv jobbar jag från mitt håll.Alla bör göra det om de kan,ju fler desto bättre.

De bevisar verkligen vilka dem är.

Nina inte vet jag varför dem inte fick riktig mat de stackars djuren.Nåt galet är det ju.

Tita
0

# 42 Tänkte på samma sak

Tita
0

Vet inte riktigt vad/hur jag ska göra …..bevisen är ju borttagna nu.

Mylingens
0

#46 Jag vet att där ska va några som har sparat ner sidan med listan, bla Annicka och säkert Susanne på S*Chamuels, ta kontakt med dom. Själv sitter jag på jobb och har inte kunnat spara ner det här tyvärr…//Kaisa

Tita
0

# 47 Fick ett mail nyss från en som sparat så det kommer på min mail =)

Zygots
0

#46, Jag kopierar vad jag skrivit i inlägg ovan:

Ja du, L63, du har tagit bort sidan med din svarta lista och anklagelserna. Jag vill bara tala om för dig att det var lite sent påtänkt. Din sida ÄR kopierad med din adress, både nätadressen och dina personliga uppgifter.

Jag såg också att Gibbon är en av dina leverantörer, din hemsida, med allt du skrivit finns nu hos dom, Sverak, Polisen och Hills. Jag skall också personligen ringa försäljningscheferna för Gibbon och Hills som förut var mina arbetskollegor……=), tycker dom är toppentrevliga båda två!

Sedan får vi se vad dom rekommenderar att vi gör, för det är ju INTE någon bra reklam du gjort på din sida….men det tror jag du vet redan.

_ Ja, just det, jag glömde en viktig sak, hela tråden, "KATTERIER SOM FUSKAR….."finns också nedsparad och är skickad till de ovanstående, med ALLA inlägg. _

SChamuels
0

Ja allt är sparat även adress,namn och allt.

Någon som vill ha bara att maila mig….

Tita
0

Jag har sidan till netbutiken där stamnamnen tydligt kan läsas, skickar jag detta till SVERAK, RC och polisen nu eller hur gör jag ??

Tita
0

Ska kanske kopiera tråden och skicka med också

KarolinaM
0

Jag skulle vilja se det ni pratar om? Är länken borttagen är det isåfall någon som kopierat det?

Karolina!

KarolinaM
0

Vänta nu här..är ägarna till denna sidan då uppfödaren som vanvårdade min Nemos pappa Bacardi?

Brita
0

AHA, nå ser jeg mønsteret. Tittet på div stamtavler og husker hvem som svarte aktivt i gjeldene tråd. Så da hadde jeg rett i at det er et forsøk på hevn. Når man ser listen og legger sammen så ser man tydelig mønsteret.

Mylingens
0

#54 Ja Karolina, det är samma uppfödare och du står oxå med på deras lista över oseriösa kattuppfödare. Men som Annica skriver längre upp så har de tagit bort listan nu. Vill du se den så maila t.ex Susanne, S*Chamuels, för hon har den sparad. //Kaisa

SChamuels
0

Annika Zygots du har PM.Viktigt/Susann

KarolinaM
0

Susann på Chamuels. Jag skulle uppskatta om du ville maila mig denna listan. Tur man har dig som kopierade bevisen innan dom raderades.

Tack!

Karolina!

KarolinaM
0

Handlar det bara om kattungepaketen? Jag menar..detta är ju vår första kull. Har ju inte hunnit med fler :)

Seerath
0

#59 Är bara kattungepaket det gäller. Därför jag reagerade på att erat stamnamn var med. Var inte så efterforskat direkt. :D

KarolinaM
0

#60 Ja med tanke på att vi fick kattungepaketen i onsdags med…hahhaha

maximus
0

Halloj

vad är nu detta ???? och hur kommer man till denna lista????

eller är det på skoj!!!!

Fairyhearts
0

Ha vilket sjukt skämt.
Undrar om man är med på listan. Kan nån kolla åt mig. Den är ju borta nu.
Jag har min första kull i mitt stamnamn så det vore ju lite komiskt om jag var med. Har tänkt skicka efter kattungepaket OCH dela ut dom plus lite till. Mycket ska man höra innan öronen ramlar av…Hemlis
/Marie

SChamuels
0

#59 Ni har väl inte ens hunnit sälja än så hur kan ni va beskyllda för att inte lämna ut kattungepaket.

Jag har sålt men lämnat fast det är inget man måste men jag tyckte det var skoj att dem hade resväska med sig.Men var och en gör som den vill,seriösitetn ligger ju inte i det.

Nä deras problem är att du OCKSÅ uttalade dig om dem i inlägget om vanvård:)

Jisses att dem inte skäms över sitt beteende.

Scannar in i morgon och skickar till dig.

Mulan
0

#62 & #63 Ni var inte med på denna lista.. Skrattande Inte jag heller..

mvh Malin

SChamuels
0

Jag vet inte om det är OK att lägga ut namnen från listan här utifall att nån vill agera.jag agerar redan i morgon iaf.Sånt shit tänker jag iaf inte tolerera.Det var 13 uppföderi det handlade om.

Väntar och ser om jag får lägga ut och i så fall kan ni maila mig och jag skickar över listan i morgon när jag scannat in den/Mvh Susann

Snusan
0

Vad är nu detta för bullshit Ledsen Herregud siste idioten är inte född än Cool

Zygots
0

STOPP!

Snälla alla ni som skriver här nu, detta sitter ju som handen i handske för den här sjuka människan.

EN GÅNG FÖR ALLA.

INGEN har någon som helst skyldighet att skicka med något "kattungepaket" till sina kattungeköpare.

Jag har ju som sagt ALDRIG i hela mitt liv beställt något kattungapaket.

Tråden "Katterier som fuskar med kattungepaketen" skapades BARA för att dra igång ett sjuhelvetes liv och göra oss upprörda!

Det vi skickar med våra kattungar gör vi av egen fri vilja.

ALLA måste förstå att den här "något udda" personen tycker att det är skitkul att vi blir så upprörda.

Kattungepaket är en GÅVA ifrån fodertillverkare till oss uppfödare, som tack för att vi valt att köpa och lägga våra pengar på just deras mat.

Detta är INGEN SVERAK REGEL!

Låt oss nu istället fokusera på HUR vi skall agera med utgångspunkt ifrån vad som hänt här idag.

Inget med "snack" vi sätter stopp för den här typen av påhopp NU! Eller hur?

Vi måste agera ihop, och tänk på, nästa gång är det någon annan som hamnar på "listan". Hjälps vi åt nu, så sätter vi P för detta.

//Annika

SChamuels
0

Bra talat Annika.jag tycker också att vi alla på listan gör nåt åt det.Själv kommer jag agera redan i morogn.

Godnatt med er.

En del har PM:at mig och jag skickar över listan i morgon när jag scannat in,det är fyra sidor…

WesthKiowas
0

Jag låser även denna tråd eftersom det vore synd om någon skulle "trampa fel" och skriva något som lasse63/uno63 kan ha nytta av. De båda namnen som hon använder har jag belagt med skrivförbud så det kommer säkert nya användarnamn.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Inlägget är låst för nya kommentarer