Vårkänslor
I natt vaknade CH S*Celadon's Igueldos vårkänslor till liv. Hans ljuva stämma ekade i lägenheten, och förmodligen i hela huset, natten igenom. Det var inte längre tal om någon vanlig skönsång utan här handlade det om riktiga avgrundsvrål. Kanske tog han sista chansen att visa upp sin manlighet för i morgon blir han kastrat.
Har våren och vårsolen samma inverkan på era fertila hankatter? 

Vi har en smal sångfågel till hane härhemma som gärna sjunger serenader för både dem som vill och inte vill.. Mat är mindre viktigt än skönsång, så det blir mycket mutor i form av god mjukmat och kattungefoder.. Avgrundsvrålen är få, men hans ljuva kärlek i livet är dessvärre kastrat som inte är sugen på mys, så just nu är han lite deppig över det.. Då kan det gå bra att hitta ett substitut i form av ett kramdjur.. 
mvh Malin

Stackars Bruce.
Hoppas att han hittar en annan kärlek snart då. För vår del är det lugnt, efter jag kastrerade Ceasar så har han varken sjungit eller markerat en gång!!! Han bara mår så bra.
Jodå… Possan sjunger varje kväll… men det är inte såå fasligt att lyssna på då hans manliga stämma fortfarande lyser med sin frånvaro och han låter mer som en bebis fortfarande trots parningar *fniss* Lite jobbigare är det då att krypa runt som en spårhund varje morgon för att lokalisera evt misstag…. det händer inte varje natt…. men lite ibland, strilar gör han tack och lov inte än utan sittkissar fortfarande… typ på en kudde på golvet eller i en låda eller nåt om det finns lämpliga saker framme, så det gäller att vara vaksam o plocka undan på kvällen….
// Sophia

#3 Lille possan. Syster hans hälsar med kramar( hon vet inte vad DET är ännu)

Ta i trä….men vi har hittills haft en väldans tur med vår hane, IC S*Mylingens Chanté. Han har parat 2 ggr och han varken strilar eller skriker, jätteskönt! //Kaisa

Min Mums blir kastrat på torsdag, han sjunger väldigt fint på kvällarna och han har börjat jaga tjejerna igen :)
Så nu tar sonen Czack över, hoppas inte att Mums hunnit lära honom för mycket otyg bara

Jodå, nog har de vårkänslor alltid. Det gick från den ena dagen till den andra för Totte! Helt plötsligt så ser han ingen skillnad på kattungar, svärmor eller blivande fru, han försöker sig på tjuvnyp på allt som kommer i hans väg, så vi har varit tvugna att dela huset i två halvor när vi inte är hemma och kan kolla vad han hittar på. Jag skulle vilja kalla honom för en hormonstinn tonårsbomb just nu.
Min hankatt är sedan i tisdags kastrat och vårkänslorna har dämpats rejält. Kan faktiskt nästan sakna skönsången, som Zolas (tror jag att det var) nämnde i en annan tråd. 
Nu har även en av mina honor fått vårkänslor. Trots att hon får p-piller far hon runt och jamar i lägenheten och vill hela tiden gosa med de andra katterna. Nattetid är hon än så länge tyst, som tur är. 
Idag när det var dåligt väder med lervälling utanför valde jag att INTE släppa ut katterna…Uuuuuiiiiiiiii vilket liv det blev på killarna. Tror absolut att de har vårkänslor, iaf mina fertila hanar!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***