Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 369 ggr
Mitzy
0

Hur godkänner man katterna?

Hej hej,

asså jag har en liten norskskogskatt, jag undrar bara, vet ngn hur man bedömmer katter? Måste man gå till ngt proffs elr ngt? Jag vill bara veta om hon skulle va bra i utstälning, tyvärr har vi ju inte ngn stamtavla, men hon är renrastig - det vet vi ;) Men hur kan man kolla upp hur bra hon e i utstälning m.m.?

Elr har ngn en bar sida där det står villka färger som är godkända - hur dom ser ut m.m.? [päls och ögon] elr en där man ser hur katten ska vara bygd m.m.?

MVH Nez

Frostvikarna
0

Hejsan Nez! Det är ju domare på utställningar som bedömmer din katt och du kan ställa ut henne som huskatt eftersom du inte har någon stamtavla på henne. Gå in på SVERAK s sida, där hittar du olika utställningar och det kanske arrangeras någon nära dig framöver. Det står även lite om utställningar och hur det går till…Men, du måste vara medlem i en kattklubb för att kunna anmäla dig. Nu vet jag inte vilken färg din katt har men ett annat tips är att gå in på www.skogkattslingan.com och titta lite, där finns färgbeteckningar och även gruppindelningar.

Lycka till

Mitzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon e sköldpadds färgad (:

Okey, tack så mkt :D

[bifogar bild så ser du villken färg hon har]

EddaM
0

Jag har en huskatt som jag ställer ut. Och det är jätte kul. Men är man intresserad utav att ställa ut sin skogis så skall man köpa en med stamtavla så att man kan ta cert och titlar. Och köper man en med stamtavla så kan man ju även avla på den. Varför har din katt inte någon stamtavla om den är renrasig undrar jag då? Ta inte det som någon kritik mot dig.

Och hon är skölpadds färgad ja med någon form av augoti, tigre, tabby eller spotted men det syns inte på den bilden.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z