Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 556 ggr
Pulcherimas
0

Hjälp...

Kompisen har köpt 5 månaderskille som först bor hos sonen tillsammans med en honkatt, Nu, tre månader senare, försöker hon flytta hem dessa två katter (honan är "gammal i gården"). Hanen går inte ihop med de två vuxna honor som redan finns där, utan går till attack. Varför? Borde han inte vara rätt låg i det sällskapet? Är visserligen inte könsmogen än, men även om han inte har kommit i flirt-tagen än borde han väl rimligtvis inte vara attackerande i alla fall?? Ingen har kommit till skada men en massa vrål, fräs och nerkissning av rädda honor..Så, vad gör man i denna situation?

/Monica

ps Naturligtvis hålls han skild

från de andra eftersom

det inte verkar fungera! ds

Pulcherimas
0

Nehe…..?Fundersam

Eydimork
0

Det är nog inte så många som är inne här nu ;-)

SChamuels
0

En liten tanke bara.Du kan inte dela av med kompostgaller så dem ser varann men inte kommer för nära el det kanske du har provat.

Hoppas du får det att lyckas

av Edelmann(N)
0

Jovist är han könsmogen av det jag kan läsa här.

Hankatter kan bli könsmogen redan ifrån 6-7 månader ålder.

Så mitt svar:

Kastrering Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Froydis
0

Dersom han skal brukes i avl så kan han jo ikke kastreres ennå.. Han er nok kjønnsmoden ja og vil "bli sjef".. Har de vært sammen lenge? Kansje dersom hun vasker alle sammen så de lukter likt, og la eieren prøve å være flokkleder selv, sett ham på plass… han høres veldig dominant ut og kan hende han har litt for stort ego :) Lag en boks som bråker og rist på eller en flaske med vann å sprute på ham når han angriper!! ikke lett..

Silverfarans
0

Ett exempel ha han i en bur så att de kan nosa på varandra i ngr dagar.

När jag fick en vuxen hona till mig så sloggs katterna o den nya honan bodde typ under sängen i flera veckor. Det kan ta ett bra tag om man har otur innan katterna går ihop. Men håll ut det går säkert över!Fundersam Annars får NI göra som #4 säger o ta o kastrera katten TYVÄRR! Men håll ut!!! Det skulle jag göra, man måste ju ge dem en chans o den chansen kanske lyckas??Skrattande