Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 378 ggr
Bengan.
0

Funderingar över detta med katt

Jag har följt några ganska tråkiga trådar denna vecka, trådar jag inte deltagit i, och kommer inte att göra det här heller. Däremot så har jag funderat lite över hur kärleken till dessa vackra djur kan få personer (inklusive jag själv) så aggresiva. Förmodligen är det så att kattägare/uppfödare är så engagerade i sin hobby, att det är därför som så det är lätt att uppröras över sånt som man tycker är fel. Känner man starkt för något så blir det lätt så.

Annars är ju kattägandet i sig en lugnande drog. Det finns ju inget som får en så avkopplad efter en jävlig dag på jobbet som att komma hem till katterna. Sen om man busar eller gosar med dem spelar inte så stor roll.

Likadant är det när man ålar ner sig som ett S mellan de katter som redan somnat i sängen varje kväll. Jag har nästan alltid minst två som man får kravla sig emellan på kvällen. Man kan ju inte köra bort dem för de är ju ganska trevliganär man väl kommer mer mellan lakanen.

Mvh Bengan

Labolina_73
0

Tack… iofs så deltog jag lite i vissa trådar jag antar att du syftar på..

men tack iaf,, för en mysig tråd och avslutande på kvällen,, mycket bra skrivet.. :-)

kram och gonatt.

LittleL
0

Bra skrivet Bengan! Själv har jag tillbringat en lååång stund på golvet i vardagsrummet. Ålandes, krypandes, skattandes, gosandes och bara njutit av mina underbara katter. Som ni säkert vet har jag 8st vilket många anser är för många men ALLA är dom så underbara.

Och att jag deltog i den tråkiga tråden är ingen hemlighet, hårt drabbad som jag är. Men kvällar som denna så spelar det ingen roll. Det är bara kärleken till katterna som är viktig. /Sylvia

EddaM
0

Jag håller med dig om att det är för att vi älskar våra djur och blir upprörda när något sådant här händer.

Har ju kattungar här hemma och de gosar och leker jag mycket med.=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

ronjo
0

Mycket bra skrivet!!!!!Glad

Håller med om, att det finns inget som är så avkopplande som att komma hem till sina små "pälsmonster"!!!Flört