Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 563 ggr
Eydimork
0

Kom inte med :-(

På Spinneriets utställning i Stenkullen. Hade anmält tre katter, varav en bägge dagarna, och trots betalning första dagen så kom ingen av dem med. Trist!

Hur har det gått för er?

Poimandres
0

Jag fick mail från Stellan ikväll att jag tyvärr inte kom med någon av dagarana. Jag hade också betalat in första dagen. Synd för det är en trevlig utställning. /Monica

Eydimork
0

Ja det hade varit jätteroligt, synd synd!

Mylingens
0

Jag kom inte heller med, fick oxå mail från Stellan igår. Jag hade oxå betalt in och anmält första dagen, skulle dit med 3 katter båda dagarna och har även bokat stuga. Är själv medlem i Spinneriet så det känns extra tråkigt. //Kaisa

Rhapsody
0

Här är en deppare till. Hade anmält två skogisar och min lilla britt som inte är hämtad än, båda dagarna…. Ingen kom med någon dag… Jag hörde också till dem som betalade första dagen. Det känns som något är på tok, behövs det fler utställningar eller vad finns det för lösning tror ni?/Lena

Mylingens
0

En lösning tror jag skulle kunna va att man går över till endagarsutställningar istället. Vissa klubbar har tex katt II på lördagen och de andra katergorierna på söndagen. När vi var i Borås för några veckor sen så var det så och det var betydligt lugnare överhuvudtaget på själva utställningen oxå. Men visst…lite trist är det att bara kunna ställa en dag under en helg om man har åkt långt.

Fler utställningar är nog svårt för att det kräver så mycket planering och jobb och även mycket frivilligt folk som ställer upp, så många klubbar har nog svårt att genomföra det. //Kaisa

Rhapsody
0

#5 Jag har också tänkt så, att det kan vara bättre att dela upp kategorierna. Det är ju som sagt ett hästjobb att anordna en utställning och det finns ju begränsat antal helger och begränsat antal klubbar. Det är ju i alla fall bättre att få ställa en dag än ingen alls som vi är många som råkar ut för nu. Dacke är ju också endagars och där hoppas jag innerligt jag kommit med!

/Lena

EddaM
0

Och sedan kommer vi till oss som har två raser och de raserna är inte på samma dagar. Och jag är en som inte har råd att åka på två dagars om jag inte kan bo hos någon familje medlem eller vän. Tar hellre med mig fler katter på en dag. Jag har inte hört något från spinneriet ännu (en ovanlig utställning för mig då jag anmält till båda dagarna) Kanske bara min ena katt har kommit med. Jag hoppas på det bästa.

Och jag har inget aning om vad man skall göra för att få in fler katter på utställningarna eller ha flera. Få sina medlemmar mer aktiva kanske. Hjälper fler till så borde det ju gå. Men det e ju inte det lättaste.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Rhapsody
0

#7 Ja det är samma krux för mig som har två raser… För min del håller jag mig på "pendlingsavstånd" för att slippa övernattningar men med det trycket som är nu tenderar pendlingsavstånden bli längre och längre! Problemet för mig att stanna över är ju att alla katter inte åker med på utställning och behöver tillsyn. Hur man än vänder sig så har man ändan bak!

Mylingens
0

Vi kommer definitivt att rabiesvaccinera fler av våra katter så vi kan åka till Danmark och till övriga Europa oxå. Vi har redan vaccinerat två katter som ska ta sina blodprov i början av maj men kommer att vaccinera åtminstone 3 till så småningom. Vi bor strax utanför Malmö så det är bara att ta bron över till Danmark och alla deras utställningar, smidigit! //Kaisa

WesthKiowas
0

Jag är skitarg just nu för jag fick reda på att den 29 och 30:de har spinneriet räknat som samma inbetalningsdag, därför har folk som betalat in den 30:de kommit med men inte jag som betalade den 29:e. De har lottat platserna på dessa två dagar! Dålig stil tycker jag!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Mylingens
0

#10 VA? Jag har oxå betalat in den första dagen och eftersom det är min egen klubb har jag sett till att anmälan har kommit in på första dagen oxå (lättare när man slipper mellanhanden). Jag fick oxå beskedet att de hade fått lotta och det känns inte roligt.

Har precis pratat med Marie, S*Bärnstensöga, och hon kom inte heller med trots inbetalning samma dag. //Kaisa

Rhapsody
0

# 10 Jag har hört det från annat håll också att de lottat ut platserna, men att räkna båda dagarna som första är väl inte helt rättvist, eller? Det känns ännu tristare att inte kommit med nu!  LedsenLena

Mindfields
0

Jag är inte direkt skitarg *fniss* men trist om det ska vara pga det som man inte kommit med, jag hade också betalt 29/1 och det står på inbjudan att anmälningstiden är från den 29? Inte vet jag..

Jag vill inte direkt sitta i deras sits att "lotta ut" platser på en utställning heller *hua*
Jag får vara glad att jag kom med på Sydkattens utställning som var i början av mars istället ;)

Mylingens
0

Hmm…vi tillhörde även dom som inte kom med på Sydkattens utställning heller. Trist när man inte kan planera längre…//Kaisa

Mindfields
0

#14 man kan verkligen inte ta nåt för givet iaf..

Merlyn
0

Hej på er, jag vet att Stellan och Mia har haft ett jättejobb med detta, tråkigt för alla som inte kommit  medLedsen men de har verkligen gjort sitt bästa.

Håller med om att det bör bli nån ändring så att fler kommer med på utställningar framöver.

Rhapsody
0

# 16, Jag hoppas att ingen tar min deppighet som kritik och jag betvivlar inte att de gjort sitt bästa. Jag skrev det också i mitt svarsmail till Stellan att "det finns värre katastrofer" för det gör det ju verkligen. Är det som #10 säger (och jag också hört) att de "bakat ihop" de två första dagarna är det synd! Då gäller ju inte längre först till kvarn-principen. Hade de bara tagit första dagens betalningar kanske inte lotten behövt avgöra?/Lena

Mylingens
0

#17 Precis vad jag känner, skulle inte vilja va i deras kläder och sitta och ta ut vem som kommer på utställningen. Men håller med om det borde räckt att bara lotta bland de som kommit in första dagen…känns lite orättvist annars. //Kaisa

Merlyn
0

Jag förstår er Skrattande

Carrocs
0

Vad tråkigt att du inte kom med! Hade varit kul att träffa dig på Spinneriet annars!

Själv har jag INTE fått mail ännu, så jag kom troligen med, förhoppningsvis…..*ler*

WesthKiowas
0

Jag tycker att de har betett sig fel i detta, hur mycket de än har slitit. Står det en första anmälningsdag på inbjudan så ska inte de två första dagarna räknas som samma! Nej fy vad orättvist! Grrr! Jag kan verkligen inte smälta att det är folk som kommit med som har betalat efter mig, men inte jag. Förjävligt helt enkelt sen får de förklara hur mycket de vill.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

vettan
0

Jag har inte fått nån mejl å andra sidan har jag erbjubit mig som assistent. #21 det var ju sånt problem i Malmö också folk hade betalt en kom inte med andra betalade senare och kom med med samma kat på katter och samma grupp…..

Humletassens
0

#21 Håller med dig, vi betalade också in första dan för detta året skulle vi komma med men nej. 3:e året som vi inte kommer med :-(.  Visst dom 2 andra åren var vi inte så snabba men nu känns det som om man måste stå vid dörren o lämna över anmälan personligen.

Kronängens
0

Ingen utställning för oss heller. Är också medlem i Spinneriet.

Zygots
0

Jag har ännu inte hört någonting, har anmält 2 katter 2 dgr.

Får hoppas att jag kommit med.

Josefin, jag kan fråga om inte du kan få ta en av mina platser 2 dgr, vet att du så gärna vill ställa Gumman. Jag kan dra Bea, inga problem.

//Annika

UncutDiamond
0

Vi kom med Med Hildur & Blade! Glad

Var ganska noga med att bet. i tid denna gånen då vi inte kom med på Sydkattens utställning..

Fairyhearts
0

# 26 Vad roligt. Men hur vet du att du kom med? Jag har inte fått mail om att jag inte kommit med, men de skulle väl meddela under veckan.
/Marie

Mylingens
0

#26 Vi var oxå väldigt noga denna gången eftersom vi inte heller kom med på Sydkattens. Men det hjälpte inte att de hade vår anmälan och betalning samma dag, vi kom ändå inte med. //Kaisa

UncutDiamond
0

#27 Jag ringde och frågade, jag kunde inte vänta Flört haha  Glad

#28 usch, vad tråkigt! Alla platser går åt på nån timme känns de som, man borde ha en helg med bara kategori 2 tycker jag.. ;)

Kakarikos
0

vi kom inte heller med trots betalning första dagen.. väldigt trött blir man på att inte komma med. man kan ju inte planera någonting.. det är lite synd faktiskt.

Eydimork
0

#25 Skulle du kunna tänka dig det Förvånad Du milde, det hade varit helt fantastiskt. I alla fall en dag…ooooh, tänk om *studsar*

vettan
0

Inga fler från Skåne som ska dit????

EddaM
0

tiger) Vi kom med *ler* jag ringde och frågade.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Burken
0

Hoppas (och tror) att jag kommit med, jag ska nämligen jobba på utställningen båda dagarna Flört! OM vi kommer med så är det S*Långängens Mandel och EP S*Häxans Mister Magic (han ska "vädras" och ÄLSKAR utställningar) som följer med!/Häxan

Pernilla75
0

#21:
Anledningen till att 29:e & 30:e har räknats som samma dag är för att vi har sett på betalningarna att en del personer som fysiskt varit inne och betalat sin anmälningsavgift på Posten den 29:e ändå har fått sin betalning registrerad den 30:e.

Det är alltså för att göra det så rättvist som möjligt som detta har gjorts.

-------------------------------------------------------------------------

Vidare kan jag informera om att vi fått in betalningar första anmälningsdagen för c:a 400 kat.II-katter/dag, vilket innebär att hälften av alla som anmält kat.II-katt inte kommit med. Läget var det samma i kat.III med dubbelt så många katter anmälda mot vad vi kunde ta in.

Jag är fullt medveten om att det inte är någon tröst för de som inte fått plats men det är iallafall en förklaring!

Att ha en kategoriutställning genererar inte fler platser. Om vi tar in 200st kat.II-katter per dag eller 400st en dag gör varken till eller från. Det som händer är att det blir fler katter per grupp och klass = större konkurrens. Däremot så går panelen fortare… Flört

Vidare tror jag att det enda som skulle minska anmälningstrycket på utställningarna är att fler medlemmar engagerar sig och hjälper till när den egna klubben arrangerar utställning. På så sätt är det inte ett fåtal personer som får slita häcken av sig utan då kanske man t.o.m. orkar arrangera två utställningshelger per år.

Jag är personligen inte involverad i anmälnings-/betalningsarbetet i år och det tackar jag min lyckliga stjärna för. Dessvärre kan man inte göra alla glada men vår förhoppning är att så många som möjligt ska bli det!

Pernilla Lindquist
Utst.sekr. & Vice Ordf. SPINNERIET

Seerath
0

Verkligen otroligt vilket anmälningstryck. O_O

Jag känner mig glad att jag bor här uppe i norrland. :)

Mindfields
0

#36 Så det är dit man ska anmäla? ;)

#35 Det är inte lätt, o ingen här vill vara i er sits, men vi blir besvikna eftersom vi tycker det är roligt med utställningar! :)

Frostvikarna
0

#35, bra med en förklaring men jag vet precis hur besviken man blir! Var med om samma sak i höstas på Birkas utställning, men där finns det ingen vettig förklaring alls. Jag betalade in första dagen och alla papper var inskickade i tid oxå. Min kompis anmälde sig ett par dagar senare i samma klass, hon kom med, med sina katter. Jag ringde och frågade hur det kom sig, de skyllde på misstag men kunde inte säga vad. Och inte gick det att byta katter heller..sedan på utställningen(vi var där och tittade) så träffar jag ett par andra kompisar, de blev tillfrågade ett par veckor efter första anmälningsdag  om de inte ville ställa ut sina katter, även där samma klass som mina för det fanns platser över. Nu var ju de medlemmar i Birka och inte jag…Oskyldig

Mylingens
0

Jag tackar för förklaringen Pernilla och tycker att det är ok även om man är väldigt besviken över att inte komma med. Det känns lite tyngre eftersom vi inte heller kom med till Malmö. Men jag förstår att trycket är oerhört och att det inte går att lösa på annat sätt. //Kaisa

WesthKiowas
0

Jag tycker inte att det var en bra förklaring, man ska veta att det tar en bankdag innan betalningen når arrangören, hur eller vart man än betalar. Så får ju faktiskt även vi som betalar genom nätet tänka. Att det också står i inbjudan att de gick efter rasfördelning och betaldatum stämmer ju inte heller. Hade de gått efter betaldatum så hade inte folk som betalt den 30:e kommit med! Får man verkligen bryta mot det som står i inbjudan?!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Mulan
0

#37 ska vi åka norrut? Skrattande

Mindfields
0

#41 Det vore väl trevligt Skrattande

Mulan
0

japp! Skrattande Bara vi matchar med hockesäsongen, för mannen vill kolla hockey.. fniss..

Mindfields
0

Spelar man hockey på vintern, eller? *asgarv*

Seerath
0

#37, #41 Bara att komma upp, det finns plats för er också ;)

Mindfields
0

#45 Roligt att höra :)

Mylingens
0

Jag säger som jag sagt tidigare…det blir bron över till Danmark, det är mycket närmre! //Kaisa

Mulan
0

#45 Tack! Jag reser gärna uppåt framöver, alltid roligare att se konkurrens på olika håll och dessutom så måste vi nästan alltid åka en bra bit för utställningar…

mvh Malin