sele 1a gången
Har precis satt på cybele selen =)
Hon tyckte att neonrosa var en väldigt spännande färg. Men sen när jag skulle sätta på den och medans jag höll på att justera den så spann hon och somnade.
Nu har jag släppt ner henne med selen på sig, och hon ser ut som en liten cirkuskatt… hoppar och slåt volter! Ganska lustigt och att se, men hon vänjer sig nog snart =)
Hur har era katter reagerat första gången ni satt sele på den??

hahaha jag skulle vilja se hennes far med sele!!!
Skrattar bara jag tänker på det. Jag tror inte det hade varit populärt. Kan se det framför mig när Ceasar ska jaga rådjur och jag kommer efter….
Vi provade inne med vår första katt och det gick inte alls. Men när vi tog ut henne så glömde hon selen, då var allt annat mycket mer spännande. Efter det har vi alltid tagit på sele och tagit ut dem direkt. Det har aldrig varit något problem. Nu går alla fyra i sele, men det blir ganska trassligt

Min Isabella sprättade också runt som en cirkuskatt och slog volter. Hon tyckte det var jätteskumt att få en sele på sig inomhus. Jag försökte ett par gånger till, men det fungerade först bra när vi var utomhus. Då tyckte hon det var helt OK och det var inga problem alls. Men inomhus där hon annars går fritt var det ju helt på tok tyckte hon 
Våran första katt var så liten när han testade första gången så han var relativt oberörd, la sig mest på sidan, men vår andra katt (hans syster) var lite äldre och gjorde sån "low-walk" genom trädgården samt att hon fick spelet några minuter innan hon fick gå ut. (cirkuskatt här med)
Om man sätter på dem selen men inte går ut med en gång blir det skogkatts-tokeri här hemma. Höga vrål, spring och slagsmål, men de radar snabbt upp sig när vi går mot ytterdörren =)
En anna kul grej vår hona gör är att, hon springer, istället för att långsamt gå omkring som vår hane.
Hon liksom, springer en kort bit, stannar lägger sig ner, skriker, stampar, springer på nytt. Likandant hela tiden, det gäller att vara med…. Och så pratar hon konstant, om allt som händer i trädgården antar jag? :)
Hahahaha, ja jag ser det framför mig när du försöker hänga med, ser hur det slutar med magplask i er damm! 
----------
Vad har ni för selar då? Jag har Rogz Scooter, med halsband och magband (hihi) sen är de sammankopplade över ryggen och mellan frambenen.
Har även hittat en som jag fattar noll av… hur ska denna sitta?! kan den vara rymningssäker?? Stepin heter den…

Min äldsta katt började ganska snabgbt gå fot och följa med överallt när jag har honom i sele. Det störtsa problemet med honom var att han var så rädd och förskräckt för allt. Av den anledningen så började vi bara gå ut sent på kvällen då det var lite folk, och nu kan jag ta med honom överallt, han är inte alls rädd längre. MIn lilla skogis har bara varit ute i sele tre ggr än så länge och hon har inget problem med selen, men däremot vägrar hon gå själv :) Hon är iaf inte rädd eller brydd över selen så det kommer nog att gå lätt att koppelträna henne.
Jag har alla mina katter ute i sele och lina…ganska trassligt ibland men helt klart värt besväret. Ingen gillade det från början men nu är det nästan så att de hämtar sina selen näe de vill ut *skrattar*.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Zelda min nyaste katt fick på sig sin sele första g för bara några vrckor sen :D hon iriterade sig inte på den, hon mäst lekte med de små remstumparna som stack ut :P
Men efter att ha satt på selen första gången, när tar ni sen ut katten?
Cybele har ju haft sin på nu några timmar och bryr dig inte. Nu börjar jag fundera på när jag egentligen kan ta ut henne, men om jag så väntar 1 dag- 1 vecka- 1 månad (förstår ni principen??) så kommer jag ändå vara rädd för att jag tagit ut henne för tidigt!

#10 jag tog ut katten samma dag, jag har aldrig selen inne för att träna dem för de blir bara irriterade på den. Så eftersom selen bara används ute förknippas den med något spänannde och roligt. Det tycker jag har fungerat bra för mig :)
Ah super, då kanske jag ska prova i dag ändå, eftersom hon inte bryr sig om den ändå =)

#10 jag tog ut henne samma dag. Ta ut henne om hon inte bryr sig (;