Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 474 ggr
skogsdimmans
0

Utställningsanm.

Hur långt innan första anmälningsdagen bör/ska jag skicka anmälningarna till utställningssekreteraren?

Seerath
0

jag skickar alltid anmälan efter jag betalat, dvs ett tag efter första anmälningsdagen.

Mulan
0

Hej!

Jag brukar skicka till min egen sekreterare ungefär en till två veckor innan anmälningstiden hos arrangerande klubb startar, för då ser hon till att anmälningsblanketterna finns på plats första anmälningsdagen.

Mvh Malin

vettan
0

Sekreteraren brukar vilja ha anmälan  en vecka innan anmälningsdagen så att hon hinner skicka dem.Glad

skogsdimmans
0

Kommer du alltid med då?
Eftersom vissa går efter komplett anmälan, betalning och anmälan, så är ju risken stor att man inte kommer med…

Men eftersom jag vill att arrangerande klubb ska ha min anmälan på första anmälningsdagen, hur långt innan behöver jag då skicka den till "min" avelssekreterare, och hur vet jag att hon får iväg anmälan så den är där första dagen?

skogsdimmans
0

Jätte bra, det var det jag tänkte! Då ska jag säga till 4 av kattungarna att anmäla sig snart… (eller ja de börjar bli stora nu)

Seerath
0

#4 Dom går väl alltid efter betalningsdagen? hitills har det inte varit något problem iaf.

Om du skickar som A-post ska brevet vara framme nästa vardag. Tänk på att du kan behöva två frimärken om du har två eller fler papper i kuvertet.

skogsdimmans
0

Har läst på någon inbjudan att får de in allt för många anmälningar så går de på komplett anmälan, det gjorde även sydkatten i år om jag inte minns fel!

TessaW
0

Det låter som att det är snabba bud som gäller om man ska komma med på utställningar i Sverige! Jag har ännu bara varit på tre utställningar, och då i Norge, och där har jag inte anmält speciellt tidigt… Fast det verkar ju finnas väldigt många uppfödare i Sverige också så då blir det väl lite tuffare antar jag….

Seerath
0

#7 Ah, har jag aldrig sett någon gång måste jag erkänna. Kanske inte är lika hårt tryck här uppe i norr.

vettan
0

mm det stämmer komplett ansökan är det nog nu i de flesta fallen. Även om det inte hjälper alltid…

Fairyhearts
0

Jag skickar några dagar innan anm dag till min utställningssekreterare och det har varit ok.
Men jag tycker det bästa är att du frågar henne/honom så de inte blir sura om du skickar in för tidigt. De kanske inte vill ha för mycket på hög, beror kanske på klubbstorlek osv..

#9 Upplever att det snart inte räcker med första dagen, allt är som ett lotteri här söderut…man kanske skulle åka lite norrut istället Skrattande
/Marie

Mylingens
0

#11 Det är ett lotteri, Spinneriet har ju lottat ut vem som får komma och inte komma. Jag säger som jag har sagt i en annan tråd, det kommer att bli Danmarks-utställningar i höst när blodproven är färdiga på katterna. //Kaisa

skogsdimmans
0

Hoppas du skojar när du säger att dom dragit lott?! Det om något är ju orättvist!

Mylingens
0

#13 Nä du…det är sant, fick mail från klubben som förklarade att man varit tvungen att lotta pga det stora antal anmälningar. Men jag måste nog säga att jag föredrar en lottning än att några själva sitter och plockar ut vem dom vill ha med på en utställning. Själva lottningen är jag inte emot men om det stämmer att man har lottat bland dom som skickat in och betalt både första och andra dagen, då blir jag upprörd. Det hade väl räckt att lotta bland dom som skickat in första dagen i så fall. Men som sagt, vet inte om ryktet stämmer, får se om vi får svar på den frågan. //Kaisa

Humletassens
0

Det kanske är dags för Sverak att fixa med ONLINE anmälan, så ser man direkt hur många som anmält  och om det finns platser kvar men Sverak verkar inte hänge med i utvecklingen alls.

skogsdimmans
0

JA det håller jag med om! Det hade underlättat för alla!
Och det kostnader ett online system skulle innebära sparar man in så småningom när man slipper bla frimärken!

Humletassens
0

#16 Tänk på allt jobb som det sparar då, listorna klara på vem som kommer o allt. Slippa sitta med blanketter som ska knappas in, katalogen färdig, ska bara printas osv…

Sen kan man ju utvigda detta till att registrera kullar, ägarbyte osv….

Emely
0

Detta borde ju ligga i SVERAKs intresse och om det finns någon liten budget att ta av tycker jag det vore självklart att anställa någon som kan skapa en anmälningssida där bakgrund och loggor lätt kan ändras för att passa en arrangerande klubb.

Jag sitter just nu i en 100-årsjubileumskommitté och för detta jubileum har det skapats en anmälningssida från scratch. Iom att det var ideellt arbete som enbart utfördes utanför arbetstid så gick ju veckorna innan den blev klar, men nu i färdigt skick funkar det perfekt. Vi får fina sammanställningar av alla poster i excelark, snyggt och överskådligt.

Som ny i utställningssvängen och varandes i "dataåldern" känns det ju faktiskt som stenåldern att vara tvungen att skicka saker via post! ;)

WesthKiowas
0

Dax att motionera om onlineanmälningar till nästa årsmöte tycker jag! Nåt måste hända för så här kan vi inte ha det.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Restless
0

Jag hoppas på givande diskussioner om onlineanmälningar redan på årets årsmöte i helgen, även om det inte kommit in motioner om det.

Mylingens
0

#19 Håller verkligen med, det är på tiden!

En annan sak som jag inte gillar med hur det är nu är ju faktiskt det att klubbarna sitter på våra pengar i cirka 1,5-2 månader innan vi som inte kom med får tillbaka dom. Nu kom vi varken med till Malmö eller Spinneriet och det rör sej om rätt så mycket pengar som vi lägger ut och är av med länge. Nu till Spinneriet hade vi anmält 3 katter båda dagarna och det är cirka 1500 kr som vi egentligen "lånat ut" till dom i 1,5 månad. Jag ser verkligen att ett helt nytt system utarbetas när det gäller anmälningarna till utställningarna. //Kaisa

Zygots
0

Håller helt med om att vi har ett "uråldrigt" anmälnings system, vare sig det gäller registreringar av kullar, ägarändringar och utställningsanmälningar.

Tycker det är "svagt" att SVERAK inte redan har ett "online" system. Kan man idag sköta alla sin personliga saker online, tex bank mm, så kan det ju inte vara någon omöjlighet för detta heller.

Jag jobbade förut med en man som gjorde dataprogram för stora bank och butikskjedjor. Jag talade om för honom och beskrev problemet vi har och frågade honom om han skulle kunna göra ett program för de olika behoven vi (SVERAK) hade. Inga problem, han skulle "skräddarsy" ett program, med allt vad det innebar. Jag skrev till SVERAK och presenterade ideen, jag fick aldrig något svar…….=)

Nu är ju detta 5 år sedan och bla DK har ju idag ett fungerande anmälningssystem. Varför kan inte SVERAK använda sig av det?

//Annika

WesthKiowas
0

Ja, Svenska Kennelklubben har ju ett Onlinesystem sedan länge och det borde ju bara gå att ändra om lite så det passar för katter. Borde inte vara så dyrt att köpa in sig på ett redan fungerande system.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Humletassens
0

Det finns färdiga system, Svenska Kennelklubben har, i Danmark Jyrak osv..så det går ju att köpa och sen anpassa för vårt behov….men Sverak kanske hellre bara vill förvalta "våra" pengar än att utveckla föreningen…..kanske var lite elak….*s*

vettan
0

Håller verkligen med om online system. Vi lever i stenåldern….GladFunkar ju överallt annars.