Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 257 ggr
Bengan.
0

Katter vanvårdade i Karlstad

fjellans
0

Vidrigt, fy fan rent ut sagt, orkade inte läsa mer än första radernaGråter

LittleL
0

Vart är världen på väg… Man vill bara gråtaGråter Varför skaffar folk fler djur än dom kan klara av?

Jag tror att man måste införa regelbundna kontroller, oanmälda sådana, hos alla som har djur. Och att reglerna verkligen följs, och strängare staff för alla som uppenbarligen inte klara av att ta hand om djur. /Sylvia

Burken
0

#2 Oanmälda kontroller har jag efterlyst inom kattklubbar i drygt 20 år, men varje gång har har det röstats ner, man kan undra varför……….Skrikandes?!!!!!/Häxan

[diana]
0

Ikväll 19.05 på TV 4+ hos dr Phil ska det handla om samlare. Bl.a om en kvinna i USA som samlar på katter, hon har över 200. Låter inte klokt. /IngridFörvånad

Silverfarans
0

Men fyyy fjäääään säger man!!!

Jag vet för några år sedan så fanns "finns"inte aktiv nu en uppfödare som hade c:a 20st katter i burar i köket, burarna stod upp på varandra vid ena väggen i köket o de låg på tidningspapper. "Men" de var fina i hull o jättegod mat fick de mm.

De som fick vara ute fick bara vara i köket!!

Det var en vaktmästare som var där o renoverade som slog larm! Djurskyddsföreningen var där o tog hand om katterna men jag tror hon fick behålla några tror jag!?

Bengan.
0

#5 Nja Eda står det om man läser närmare, Men det geografiska läget spelar kanske inte så stor roll.

alpblomman
0

Usch vad hemskt!

Silverfarans
0

Såg det stod Karlstad i rubriken på AftonbladetGlad.

vettan
0

Vi kräver djurpoliser!!!! och oanmälda besök…
Måste vi få något sånt här i Sverige med.
Sen när man tittar på sina egna tjocksmockar som bara ligger o har det bra i sängen… så känns det så avlägset med ett sådant djurplågeri.

SChamuels
0

Fruktansvärt och jag mår illaLedsen

Silverfarans
0

TYVÄRR!!! Så finns det ju människor som har sina katter hej villt avlas hej vilt mm.

Jag vet personligen ett ställe där de hade 25 katter som avlade med pappa mamma mm.

MEN de katter fick i alla fall mat hundtorrfoder o mjölk. Sedan tog de 50kr betalt för kattungarna de fick fast de inte typ brydde sig ett skit om de.

Jag jobbade som avbytare ett tag här i Värmland då såg man en hel del o försökte få dessa bönner att ändra sig t ex att kastrera sina han katter o sterilisera sina honor men NÄÄÄÄ då sånt tjaffs vi skjuter dem om de blir förmycket eller så får de bara gå.

TYVÄRR!! Så är det så här o blir det BÄTTRE TRO NI???Ledsen

EddaM
0

Alltid hemskt när något sådant här uppdagas. Och att de redan varit där och tagit katterna från henne en gång och sedan inte kollat upp henne är ju fruktansvärt.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z