Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 438 ggr
Margona
0

Orolig katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hane är lite orolig och ropar lite om nätterna. Det är inte så farligt men tycker lite synd om honom. Jag har läst här någonstans om något man kan sätta i väggen som lugnar katter. Vad är det och var går det att köpa?

Margona

Silverfarans
0

Nä men är han lite kärlekskrank killen hihihihi heter det inte ngt Feilway??….. något o man kan köpa det hos veterinären.

Just nu har jag en löpskhona Maran hihihihihi hon har nog skrikit en vecka snart….. MEN när de ska paras då slutar de löpa minsann. Hon ska få p-piller på måndag av mig så kanske det lugnar sig.

Konstigt att inte Gustav säger eller gör ngt med henne han rider ju på Bella som inte löperFörvånad

Kronängens
0

Feliway.

Silverfarans
0

Hihihihhihii nästan rättOskyldig

Margona
0

Tack för informationen. Han är väldigt kärlekskrank lille Amadeus så till vida att han försöker rida på sin pappa. Smeagol blir inte så glad direkt, men han slutar snabbt då han har respekt för sin far.

Silverfarans
0

hihihihi Ja Gustav har respekt för Maran annars är hon SKIT sur på han.Glad

Margona
0

Vad är det egentligen för något i den där Feliway som gör dem lugna? Hjälper det något?

Silverfarans
0

Jag vet inte om det hjälper men på vissa sägs det att det gjort det.

Margona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han får så fint vänta tills i juni med att träffa sin tilltänkta tjej. Sen bär det av till veterinären för kastrering tror jag.

Silverfarans
0

Så länge tills hon i norge??

Fairyhearts
0

Feliway är en feromonlösning som är en syntetisk motsvarighet till kattens ansiktsferomoner som skapar välbefinnande och lugn.
Det fungerar inte så bra om man har för öppen planlösning eller till o frånluft system. Men det är värt att testa då många blivit hjälpta av det. Finns även som spray.
En del har det till katter o hundar tex vid nyår då en del blir rädda för smällare
Här fungerade det inte för vi har luftsystem i huset.
/Marie

Margona
0

Ja han ska till Norge på besök först i juni då han och jag åker dit. Vi ska nog ta flyget och han får vara mitt handbagage.

#10 Tack för den bra informationen, ska åka till veterinären och köpa det någon dag.