tips tas tacksamt emot!
hej alla!
en kattunge köpare har problem med sin lille kille.Han är 1 år och deras första katt,ett par på 30 år.Dom har inga barn,varvid han självklart har blivit väldigt bortskämd.
Problemet då, ja han skriker från 4 på morgonen tills dom går upp.Båda arbetar skift och hon tar även sömntabletter,men kan inte sova pga hans konstanta skrik.Jag var där med filmerna,Kitty show,och hon köpte även Feliway i dosa.Inget har hjälpt.Jag sa att en liten utebur elr en kompis kanske hjälpt,men nu bor dom i en marklägenhet på ca 50 kvm, kanske inte får lov att bygga en liten bur.Någon som har andra ideer om vad hon kan göra?kan inte komma på något..

Kanske dax att kastrera honom, skulle tro att det är vårkänslor, hormonsprattel mao.

han är kastrerad sedan 6 månader tillbaks….så det är inte det,men visst kan dom ha vårkänslor iaf,men detta har pågått sedan början på januari…

Oj då, kanske han har långtråkigt då,,,,,,,,eller nått annat,, jobbigt..

En kompis kanske skulle vara lösningen.

En del katter är "gapiga" helt enkelt, vill mycket, pratar mycket, har åsikter om det mesta. Min kastrathane är likadan, det går i perioder, han talar om när jag ska rulla upp persiennerna, om en matskål är tom, om han vill leka (hämtar även leksakerna, så jag inte ska missförstå honom), om han ska gå ut etc..
O han är väldigt bestämd ;) ett resultat av att jag skämt bort honom som en bebis *haha*
Promenad ute, mycket lek innan läggdags och en kompis?
Susanna

Min Smeagol är också väldigt omständig om nätterna och skriker vid dörren. Han försöker alltid att väcka mig klockan 4 på natten. Han försöker verkligen med allt först lägger han sig vid mitt huvud och spinner högt vaknar jag inte av det kommer han med sin tass i mitt anskite. Jag brukar försöka att ignorera honom men det kan vara svårt till slut nafsar han försiktigt i mina fötter eller vader. Jag tror det kan bero på att han blivit fruktansvärt bortskämd som liten. Ett tips kan vara att aktivera katten ordentligt på kvällen innan man går och ska sova, då kanske katten blir lite tröttare och sover längre.
Föreslår kompis eller mer utevistelse!

En lång promenad innan sängdax gör susen, även på min fertila hankatt 3-åriga Atlas…men den ska vara låååång. De blir mentalt trötta och sover sedan gott, förhoppningsvis…matte och husse också…
Tips: Feliway i väggutaget!
Lycka till!
//Marianne
S*Skogsjentans

hehe har en likadan Birma.. säger som de andra, man får aktivera osv.. men det är svårt ibland när de konstant ska väcka en varje morgon och tjata och berätta om allt hela tiden 
En kompis eller promenad som sagt nån form av aktivitet.

ok,ska säga till dom det,mer utevistelse..tror han påkar på uppmärksamhet,för när jag var där,s det är han som är herre i huset liksom,ja det blir ju så…
jag sa till henne att han nog bara vill ha upp dom när han tycker det och har dom väl börjat att typ hyssja honom då han börjar så vet han ju att dom vaknat…
me jag föreslog också utevistelse och en kompis…så får vi se..
hon har feliway i vägg uttaget…
Jag säger bara Laserpenna!! En halvtimmes jagande efter "pricken" så är vår hane och damerna också för den delen nöjda och vi kan få lov att gå och lägga oss :-)

Min Bailey var exakt lika dan… jag kastrerade honom men han skrek och hade sig fortfarande på morgonen… tror han var missnöjd med sin situation… han ville heltenkelt inte vara innekatt… han ville ut… och han trivs mycket bättre i mina föräldrars hus än i lägenheten… mycket bättre med större yta att röra sig på… Nu har han inte sagt ett pip på hur länge som helst…
Hoppas det löser sig för dem!!
Jag tror på en kompis,vi börjademed en katt men insåg snart att hon behövde en kompis då vi jobbade på dagarna.

Jag tror också på en kompis till killen. Hoppas det löser sig.

hon ärofta ute med honom i koppel, då utevistelse själv är uteslutet då dom bor mitt i stan.Men jag har tipsat henne om laserpenna,kompis och aktivitet före läggdags,och inatt hade han varit helt tyst!! vet inte vad hon hade gjort, men jag sa åt henne att iaf fortsätta med feliway, då det ju kan ta lite tid innan det börjar ha en funktion…
tack för alla tips, men fler är aldrig fel!!!