Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 627 ggr
Ellibell
0

genmodifierad majs i djurfoder

Jag hörde idag på nyheterna om genmodifierad  majs i djurfoder som kunde ge njurproblem på djuren ifråga. Såg det på tv4 och hade bara tv:n på i bakgrunden så jag hörde aldrig om de nämnde vilket foder för vilka djur den genmodifierad majsen fanns i.
Får väl vänta tills kvällsnyheterna för att se om de säger nått mer. Är det nån som vet om det är i kattfoder och om det är mer eller kanske bara i vissa fodermärken?

Tycker att det känns omöjligt att hitta bra foder som man har hört bra saker om samt att deras företag inte ska ha påståts vara inblandat i några sjuka djurtester efter alla rykten som till och från dyker upp. Nu har jag bara en katt som jag kan välja foder åt och det är min minsta katt den andra katten är tyvärr leversjuk och har därför bara hills L/D att välja på.

anakin
0

Vi tänker prova Orijen till våra katter.

Där finns inget majs alls,jag har läst mycket om detta foder,fått bra rek från flera som provat, så vi kör!!

///Anki

Silverfarans
0

#1 Jag har oxå tänkt prova det fodret!! Bra med ett foder som de INTE bajsar ut allt på en gång. Jag menar att jag läst att de bajsar mindre på Orijen!!

Mindfields
0

Ellibell, fodret som nämns här kan du läsa mer om på www.orijen.se men även i den här tråden: http://norskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=467005c4-3387-411c-9929-996e3a681be3

Jag har kört det i tre veckor här hemma, o jag är överlycklig. Jag har en kastratkille som är överkänslig mot de flesta torrfoder, men Orijen har funkat bra hittills :)

Lycka till!

Silverfarans
0

Gött!!! Men ännu är det inget uppfödar rabatter på det eller??? Är det mkt dyrt?? Det måste ju vara drygare när det är mkt kött i det???

Mindfields
0

På Orijens hemsida finns en lista över återförsäljare som antingen säljer det i sin butik eller kan beställa hem.

Det går även att beställa via http://www.swecat.com/ men här tillkommer fraktavgifter.
Jag tycker inte de skiljer sig i pris direkt från andra foder.
Vad jag kan utläsa från Orijens hemsida finns även en uppfödarrabatt.

Silverfarans
0

Jo nu har det uppfödarrabatt på 10% såg jag!

Men på RC får ju vi uppfödare 20% o 10% på köpebeloppet som vi kan utnyttja hos RC eller en rabattkupong.

Ja jag ska nog köpa en säck på 7kg denna månad o pröva om de gillar det!! Eller en 2kg o blanda så de har flera skålar med olika så jag inte står där med en säck *fniss*

Burken
0

Här har vi kört Orijen i nästan 6 veckor nu och det funkar alldeles ypperligt, mina katter kastade sig INTE över det från början men nu äter de hela bunten Glad ! De har tidigare fått en "mix" av RC:s Oral och Indoor och tyvärr har jag en stor säck av varje kvar här eftersom jag inte kunde låta bli att prova Orijen INNAN det andra var slut, har man brått så har man och DET har jag!/Häxan