Nytt hem
Hur vänjer man katten vid ett nytt hem? Har haft hand om min dotters katt en månad då hon flyttat till en annan stad och ej kan ha katten kvar. Dilemmat är att jag ej orkat med lilla Ariel då hon börjat kissa i sängarna, efter att ha varit duktig på lådan de första 2 veckorna.
Nu har hon fått ännu ett hem hos djurälskande släktingar med flera katter o en hund, fick dock höra att det ej gått så bra där heller, hon fräser och bits och går ej på lådan.
Jag blir alldeles rålös och vet varken ut eller in hur jag ska göra. Är hon bara rädd och kommer att vänja sig så småningom, har ju bara gått ett par dgr så det kanske krävs ett tag för henne att vänja sig? Kanske känner hon sig utanför då hon alltid varit en ensamkatt?
Tacksam för svar och råd, jag lider så i både kropp och själ med både katten och min dotter!
Hur länge har katten varit ensamkatt innan? Det låter ju som att hon kanske är missnöjd tycker jag. Har ni provat med feliway för att lugna henne i den nya miljön? Vissa säger att det hjälper..
Eller så kanske hon saknar sitt gamla hem och matte. Kanske det vore bättre om hon följde med din dotter istället för att flytta runt till nya hem med nya människor och andra djur.. Varför gick inte det att ta med katten i flytten? Eller att hon blir ensamkatt nånannastans..
Om du ska ha katten rekommenderar jag feliway och stängd dörr till sovrummet tillsvidare. Kattkiss i sängen är inte kul.

Kastrera henne om det inte redan är gjort samt kolla henne hos veterinär så att hon inte har UVI. Det är två av de vanligaste orsakerna till att de kissar fel. Dessutom kan dun locka dem till att kissa fel, så använd ej duntäcken alternativt stäng ute katten från sovrummen.