Ibland slipper en mus bli ormmat
Det handlar om lille söte Ikaros, en tammus som jag inte kunde motstå utan räddade från att bli ormmat och sedan omplacerade till ett mycket bra hem, hos en trevlig djurvänlig tjej med erfarenhet av att sköta dessa gnagare på rätt sätt. Han trivs jättebra hos henne.
Medan han var här tyckte dock mina katter att han var en finfin underhållning. Han luktade gott och det prasslade så spännande i buren när han sprang omkring. Vi kunde dock inte behålla honom eftersom jag är svårt allergisk mot både möss och kutterspån.
Men det var väl en liten solskenshistoria i alla fall.
Jag vet att man inte kan rädda alla djur, men då och då kan man rädda en och annan individ i alla fall och det känns bra.

Gud vilken läcker teckning och fräck mus.. de är klart de känns bra att rädda ett liv även om de är en liten söt mus, eller ett stort djur.Tyvärr är de många som blir ormmat :( Ormar är också djur sägs de men jag skulle aldrig kunna ha ett djur som jag skulle mata med andra levande ting.. usch..

Typiskt! Först blev det fel foto, sedan gick det inte att sätta in rätt foto!
Nåja, om ni går in på mus.ifokus.se så kan ni se bilder på honom i tråden som heter Ikaros (om ni är nyfikna).

Jag håller med, Juliette. Jag skulle inte heller kunna ha ett djur som ska matas med levande djur. Inte heller skulle jag stå ut med att mata mina katter med hela ihjälgasade kycklingar som en del gör. Usch!

Var in och titta på fler bilder på honom.. gud vad söt han är fast nå gnagare blir de aldrig här hemma.. inte nå burdjur allt tror jag.. trivs med djuren som går på golvet.. fast han var ju verkligen supersöt lilla Ikaros

Ja, han är jättenäpen.
Men jag förstår vad du menar. Jag vill också hellre ha frigående djur. Hade iofs en kanin som fick gå fritt här förr, men hon förstörde tapeter och annat med sitt gnagande.
Nu så tror jag en bild kom med här äntligen och det är alltså musens nya matte som tagit den fina bilden.

Han är så skön denhär killen (= Han fick en hängmatta idag och han har kommit på att man kan ta fart och gunga i den, så det har han gjort i snart 5 timmar nu.
Jag är jätteglad för honom. En riktig solskenshistoria dethär
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Nämen hej Pehpsii. Ja, det märktes tydligt att han e en kille med fart i som gillar att leka & vara med där det händer saker :)
Jag är glad att ni trivs med varandra.
Det är finfina bilder du tagit på honom. Jag önskar att jag hade en lika bra kamera, för att inte tala om förmågan att ta så fina bilder. Vore bra, speciellt eftersom det snart blir kattungar hos mig. Jag längtar!
Ha det så gott & hälsa lille Iko från mig.

SÅ söööt….!
Vadå ihjälgasade kycklingar, förresten???
/Monica

Vissa uppfödare köper ihjälgasade kycklingar, som de sedan ger katterna att äta med dun och allt, de där små söta gula, du vet.
Det är tydligen ganska vanligt i bl.a. Danmark. Jag vet inte om någon gör det i Sverige med.