Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 1657 ggr
Misskatta
0

Hur har det gått i malmö?

Skulle gärna vilja veta lite resultat sydkattens utställning…=)

Burken
0

Bruce Wiggesson CACIB
Ozzy Osbourne CAC, BIV, NOM
Grianans Leigh CAC, BIV, NOM
Starkads Meline Ex 2 och hennes dotter EX 2

Det var väl de katterna jag tittade mest på och jag reserverar mig för ev. fel av resultaten!/Häxan

Poimandres
0

#1 Grianan´s Leigh tog CAC och NOM, det var lite förvirrat om vem som tog BIV:et då Leigh gick mot honorna, men BIV:et gick till en annan vacker pojke.

Leigh skötte sig exemplariskt i panelen, han fick tyvärr inga röster men vad gör väl det, vi är så himla nöjda med dagen ändå! /Monica

Mylingens
0

#2 GRATTIS Monica! Jag kommer att va i Malmö imorgon och jag ska hålla tummarna att han får sin CH-titel imorgon, spännande!!!

Grattis även till er andra som har varit i Malmö idag.  //Kaisa

Silvis
0

Nästan inga svar, kan de bero på att nästan ingen kom med?

Hahaha!

skogsdimmans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var både vår och kattens första utställning och är super nöjd!!

S*Skogsdimman's Cybele blev Ex1 och Publikens favorit Glad

Mylingens
0

Idag har vi varit inne på utställningen i Malmö och hjälpt en kattungeköpare som kom med på söndagen. Det var S*Mylingens Dilba, nfo g, 9 månader. Hon blev Ex 1, BIV-u/j och NOM! Hon fick en super-bedömning och vi är jättestolta! Tack Eva och Peter för att ni vill ställa henne! //Kaisa o Peter

kattklo
0

Merline fick CAGCIB sönd.
Mona

SChamuels
0

Grattis till er allaGlad

vettan
0

La Forets Olivette fick CAC och blev BIV idag.Glad
Grattis till alla.

lynxeyes
0

La Forêt's Ozzy Osborne fick (precis som burken skrev) CAC, BIV & NOM i lördags och CAC idag…. BIVen gick till Black Levels Pigall idag och vem som tog NOMen såg jag inte… då jag gick assistent.

// Sophia

Mindfields
0

Min S*Trollgumman's Okelani Olathe blev Ex2 båda dagarna.
På lördagen hade vi Fabio Brambilla o fick en bedömning som jag fortfarande inte lyckats tyda ;) o idag, söndag, hade vi Jörgen Frithiof (stavning?), fick en superbedömning o en klart läslig sedel :)

Suuuuuuperrolig helg! Skickar hälsningar till vännerna på östkusten o 08:orna som fortfarande ärpå väg hem, kör försiktigt, o det var rent ut sagt SKITKUL att ni tog er ner hit!!

//Malin

Poimandres
0

S*Grianans Leigh blev Champion och NOM idag. BIV gick till en hona även idag. Vi är så nöjda med helgen Glad //monica

Mylingens
0

Grattis allihopa!!! Ett extra grattis till Monicas o Peters snygga kille, Leigh som blev champion idag! Moa är med och gratulerar på en hörna, hon håller med om att hennes tilltänkta pojkvän är en riktig snygging! Flört //Kaisa

Runsviks
0

Grattis till alla fina resultat. //Kristin

maximus
0

Hejsan

S*Lady Mac Bee's Frosty fantasy blev IC på lördagen och

Grattis Maximus och Dompans super vackra dotter S*Vildhjärtas Shantaram till Ex1 ,lör och EX1 ,BIV,NOM söndag

och TACK alla ni för en jättetrevlig lördagkväll,det måste vi göra om

kram Annette S*StjärnSkogen's

KarolinaM
0

Hej Hej!

Vi hade 3 katter med och fick jättefina bedömningar. Vår S*Trolldungen's Fabolous Felice blev Ex1 båda dagarna och tog nu idag även BIV.

Hnnes kullsyster S*Trolldungen's Famous Fiona blev Ex2 på lördagen och Ex3 på söndagen.

Annika högberg tyckte det såg roligt ut att lillasyster i kullen är dubbelt så stor som storasyster. Så lillasyster Fiona blev Domarens Favorit på söndagen.

KarolinaM
0

Sätter ut en bild här med på syskonen tilsammans :)

MissMikkus
0

Får gratta alla till fina resultat. Det var många titlar, Biv och Nom må jag säga.Skrattande

ingela-anthon
0

Grattis alla till fina resultatGlad

/Ingela

mangarden
0

Grattis till er alla // Marina

Carrocs
1

Min skogkatts uppfödare, S*Fridala, fick bra resultat med flera av avkommorna samt en honkatt (S*Aromas Ambrosia) hon köpte förra sommaren.

Lördag:
S*Aromas Ambrosia CAC
S*Fridalas Endive EX1, NOM

Söndag:
S*Aromas Ambrosia CAC, BIV, NOM (CH)
S*Fridalas Berberis CAP
S*Fridalas Disa EX1, NOM
S*Fridalas Endive EX1,
S*Fridalas Fraxinus EX1
S*Fridals Ferox EX1, NOM
S*Fridalas Florentina EX2

S*Fridalas Cedrus(Cornells kullbror) skulle varit med på söndagen, men kunde tydligen inte komma.

Mulan
0

#21 Jomen S*Fridalas Cedrus var där, jag träffade i a f hans ägare o kikade på honom i buren! Däremot har jag inte en susning hur det gick för honom, men jag vet att Sophias Ozzy tog certet.

Bruce Viggesson fick cert båda dagarna, trots en konkurrent, så nu är han ett utländskt ifrån IC..

Mvh Malin

Fridalas
0

Oooops!
Första gången jag är här på besök, och såg att det var lite frågetecken kring S*Fridalas Cedrus på utställningen i Malmö.

Till att börja med vill jag bara tacka dig Carolin, för att du har skrivit hur det gick för oss i Malmö - jättegulligt av digKyss
Resultatet ser lite bättre ut än vad det var …. ("Jante-lagen" gör sig påmind) Ferox, som blev nominerad hade ingen konkurrens i sin klass och den domaren dömde "bara" den gruppen. Så han halkade i panelen på ett "banaskal" - men han fick en röst i panel …Flört så vi är stolta ändå ….

Nu till Cedrus …. Jag har glömt  att skriva på vår resultatsida varför han inte deltog, hoppas inte att någon tycker att vi inte kan stå för hans resultat ….Flört 
Cedrus har kommit på att han är HANE och tyckte inte lika mycket om assistenten som han tycker om sin matte … kanske luktade assistenten RIVAL !!! han ville i alla fall inte komma ut ur buren, hos domaren. Så Petra (hans matte) och domaren bestämde sig för att han skulle slippa bedömningen.

Och nu är hans karriär som fertil hane slut för han blev kastrerad i torsdags.

Ha' det gott alla NFO-vänner
/ Gunnel
www.fridalakatter.se